Is rauw vlees lekker?

Dus zonder zout, peper of andere specerijen en kruiden. Niet gebakken, gebraden of gekookt. Gewoon een lap vlees, of zo van het bot.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ik kan er niet warm voor lopen en zal het ook niet proberen, afgezien van het feit dat ik me serieus afvraag of het gezond is.

Rauw vlees en in het bijzonder kip, bevat vrijwel altijd de ziekteverwekkende salmonella bacterie. Lintworm, ook zoiets... Nee, ik sla even over als je het goed vindt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste antwoorden gaven toch aan, dat er nog wat aan toegevoegd of bewerkt moest worden. Vandaar dat ik dit antwoord heb gekozen. Eet smakelijk.

Andere antwoorden (13)

Jazeker! Rauwe haring is er een voorbeeld van. Je kunt deze o.a. zonder en mét uien eten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, ik ben een beetje een vreemde, maar ik vind het erg lekker. Gelukkig heb ik een dijk van een weerstand, want tijdens het snijden kan ik eigenlijk nooit de neiging onderdrukken om een stukje gehakt, kipfilet of spek in de mond te stoppen Jammie, lekker puur.
Eerlijk is eerlijk ; gebakken met kruiden is lekkerder. Maar een broodje rauw gehakt, of tartaar, mmm, niet te versmaden. Hoewel, met een beetje zout wel iets lekkerder. Om een heel stuk vlees van het bot te trekken is echter ons gebit niet zo geschikt ; we hebben geen vleesetersgebit maar een allesetersgebit. En wat vlees betreft zijn we meer aaseters dan roofdieren ; we hebben het bij voorkeur een beetje voorverteerd (in de pan dan, hoewel ze in Frankrijk enzo ook ' adelijk' vlees erg kunnen waarderen. Bij ons gaat het dan al snel in de prullenbak).

Verstandig is het echter niet, dus ik zal het je ook niet aanraden. Tot nu toe heb ik altijd geluk gehad denk ik, maar je kunt er natuurlijk wel besmettingen van oplopen, vooral van kip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, maar die besmetting komt strikt genomen niet van het vlees zelf, maar van bacteriën die op het vlees zijn terecht gekomen. In de kip zelf zitten die bacteriën natuurlijk niet in het vlees ;O)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, weet ik, maar toch is het niet echt aan te raden. Je weet nooit precies hoe schoon het allemaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gad-ver-dam-me.
Onder ons zijn dus niet alleen omnivoren en carnivoren, maar ook aaseters...brrrrr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet jij echt een stuk rauw kip?!
Ik ben echt helemaal verbijsterd!
Dan smaakt het gewoon naar een stukje dood dier, waar nog geen smaakverbeteraars aan te pas zijn gekomen - puur natuur, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer maar eens een rauw tartaartje bij de snackbar.
(broodje tartaar).
Ik vind het gruwelijk, maarja dat komt omdat ik er sowieso van gruw om een stuk van een beest te moeten eten.
Misschien vindt jij het wel lekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Filet Americain, om van te smullen, hmmm......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar vooral erg lekker door alle toevoegingen die erin zitten :)
Wat dacht je van carpaccio van rauwe ossehaas? Wel met onder meer wat olijfolie en parmezaanse kaas, maar niet gekookt of gebakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik in Duitsland ben, koop ik bijna altijd een Mettbrötchen. Dat is zo'n vers Duits broodje, zo van de bakker, belegd met rauw kwaliteitsgehakt, zo van de slager. Zonder enige bewerking, alleen met wat uisnippers erbij - heerlijk.

De Duitsers hebben een speciale wet die de veiligheid van rauw gehakt garandeert: das Mettgesetz. Dat is één van de strengste reinheidswetten ter wereld, dus met die bacteriën zit het wel snor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, die reactie hoef ik dus niet meer te plaatsen..
Ik zat er net aan te denken, mjammie erug lekker ja :))
Ik vind het ook erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet ieder rauw vlees vind ik lekker, maar gehakt, rosbief, tartaar, filet en verschillende andere soorten vlees, zijn best rauw te eten. Nu ben ik wel iemand die erg afhankelijk van kruiden is, dus zonder kruiden wordt het wel minder lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rauw rundvlees is smakelijk, maar rauwe kip, varkensvlees
of rauw konijn is niet zo smaakvol, en zal ook weinig gegeten worden.
We eten toch wel een carpaccio van rauwe tonijn, zalm, forel en andere rauwe vissoorten.
En dit alles kan nog lekkerder gemaakt worden met olijfolie
zout, peper en citroensap.

Dus voor veel mensen is rauw vlees of vis wel degelijk lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rauw vlees kan misschien wel lekker zijn, het idee staat mij gewoon erg tegen. Hoewel gebakken vlees ook gewoon vlees is, dus van een dood dier. Vis vind ik anders, weet niet waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In topbrasseries in frankrijk en belgie noemt dit "steak tartare" of " américain puur" Normaal moet de rundersteak gemalen worden met een handgedraaid molentje net voor het opdienen. Vervolgens naar wens van de klant :één eigeel, fijngesnipperde ajuintjes, worchester saus, mosterd uit dijon, majonaise en kappertjes. In de dure brasseries doet de ober dit voor jou op een aparte tafel. Prijs : ongeveer 25 euro voor 150 gram puur rundsvlees met handgesneden frietjes en salade vinaigrette. En ja , het is heel lekker. Maar een blauwe verse tonijn fijn gesneden is ook een delicatesse. Met sojasaus en wasabi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou een lekker broodje tartaar....
Maar dat is wel verwerkt vlees.
Gewoon een hapje van een stuk varkensvlees...? Lijkt me niet al te smakelijk