Hoe kan gezondheid verhogen ?

of je eten gezonder te maken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze raag is gesteld door een 10 jarige !

Antwoorden (7)

Het is in het algemeen verstandig om niet meer of beter dan goed te willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan zou ik een heel pak papieren over kunnen typen, maar het belangrijkste is dat je uit van alle 5 de delen van de schijf van 5 wat neemt. En natuurlijk niet te veel van dit, te veel van dat, en daarmee bedoel ik de 'ongezonde' dingen... beetje vaag allemaal, maar zorg gewoon dat je van alles wat binnenkrijgt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel te vaag antwoord voor een 10 jarige. Sorry -1
door smorgens te ontbijten & te gaan joggen.

en ook smiddags een tussendoortje & savonds gezond avondeten.

Ook niet teveel roken of drinken & gonoeg slapen.

verder moet je je er niet zoveel druk over maken , iedereen gaat heen :)

Toegevoegd na 51 seconden:
neem ook genoeg water & fruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doris, ik denk als jij elke dag genoeg groenten, fruit en boterhammen eet en elke dag lekker buiten gaat spelen, jij hartstikke gezond bezig bent. :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste advies voor een 10-jarige +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, ik zag aan de vraagstelling al dat het om een kind ging :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook, maar niet iedereen heeft dat in de gaten zo te zien aan de antwoorden ;-)
Ik denk dat je rekening moet houden met wat je lichaam nodig heeft. Hoeveel vitaminen en mineralen een mens nodig heeft ligt vast in de ADH ( aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) Op de verpakking van de meeste voedingsmiddelen staat wat de inhoud is. Verder kom je veel te weten op: voedingswaarde.nl. En zoals je waarschijnlijk wel weet, heb je iedere dag vitamine C nodig, want daar legt je lichaam geen voorraadje van aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regelmatig eten, niet te vet, niet te veel en gevarieerd. Rustig de tijd nemen om te eten. Groente en fruit niet vergeten en voldoende drinken. Elke dag bewegen, minimaal een half uur en een half uur voor het slapen gaan niet meer eten en je niet meer inspannen. Dat is volgens mij de basis om gezond te blijven of gezonder te gaan leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvuling op eerdere antwoorden lijkt het me persoonlijk beter om biologisch te eten indien mogelijk. Er wordt wel eens gezegd dat je bent wat je eet. Iedere stof die je inneemt heeft een werking. Voorbeeld hiervan is dat mensen die veel kipvlees aten borstontwikkeling kregen ;ook jongens. Oorzaak was de hoeveelheid hormonen die men binnen kreeg.
Doordat de oorzaak van een aantal ziektes niet duidelijk is, kan men beter voorzichtig zijn (persoonlijke mening). Ik wordt altijd een beetje huiverig van produktie dieren en gangbare groenten , die als een vocht ophoping groeien en in de schappen ligt voor weinig. Daarbij gaat er smaak verloren die produkten hun karakter geeft.
Sneller en goedkoper produceren is niet altijd beter.

eet smakelijk !