Een voorbeeld kan zijn of het produkt goed gewassen is. Een ander antwoord is de bewaartemperatuur van het specifieke produkt. Hoe is het produkt gesneden ? Zijn de slechtebladeren verwijderd? rotte plekjes er uit geselecteerd. Zijn de rassen apart gehouden? Zijn de groenten biologisch? of zelfs dynamisch verbouwd? Is het produkt onkruidvrij? de tijd van pllukken en vervoeren, verkopenenopzichte van elkaar moet goed zijn . Is een plant te ver gevorderd in het groeiproces dan kan men te laat zijn voor verkoop..
lengte/grootte : groter is niet altijd beter/lekkerder. de kleur is van belang.
Tegen woordig moeten groenten zelfs makkelijk van vorm zijn i.v.m. vervoer en perceptie. (herkenbaarheid )
Een kwaliteit van een werknemer is ook de hoeveelheid werk die hij/zij verzet.
Je snapt het al er komt veel kijken bij groenten en kwaliteit daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bent beoordeelt? En de qualiteit van je werk was niet goed genoeg?

De kwaliteit van je werk wordt beoordeeld op hoe nauwkeurig je je werkzaamheden uitvoert. Dus als je bv de potjes controlleerd op juiste label locatie, en van elke 10 foute potjes laat je er een doorheen schieten, dan zal de kwaliteit van je werk laag zijn.

Omdat ik niet weet wat je precies doet, kan ik niet nauwkeuriger zijn dat dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord Kwaliteit wordt gebruikt om aan te duiden of iets of iemand aan zijn doel beantwoordt.

Om te kunnen beantwoorden wat de werkgever onder kwaliteit verstaat, zou je dus eerst inzicht moeten hebben in wat het doel van het verwerkingsbedrijf precies is. Is het goedkoop produceren, dan zullen de potjes niet allemaal top producten bevatten, maar ook groentes met een plekje. Is het doel topkwaliteit, dan zal alleen het beste van de producten gebruikt worden.

Zonder duidelijker uitleg van je vraag kan ik je moeilijk een goed antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je 'kwaliteit van de werknemer' of 'kwaliteit van het product'?

Bij kwaliteit van de werknemer verstaat de werkgever hoe iemand werkt, gelet op productiviteit en in jouw geval het hygiënisch te werk gaan (handen wassen/desinfecteren, haarnetje op, schone kleren aan) enzovoort.

Bij kwaliteit van het product verstaat de werkgever: hoe voldoet het product aan de normen: zitten er niet te veel micro-organismen (bacteriën enzo) in, wordt er steriel gewerkt, hoe wordt er gereinigt, wat gaat er in het product, en meer van dat soort punten. Een bedrijf wil namelijk niet dat de consument ziek wordt van het product.