Wat is gezonder: vlees uit supermarkt of vlees van de slager?

zit er veel verschil in kwaliteit/ gezondheid van het vlees bij de supermarkt en de slager?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.6K

Het beste antwoord

Beste Cindy, Waar je het vlees koopt maakt eigenlijk geen donder uit. Het gaat er om waar het vlees vandaan komt. Hebben de beestjes de tijd gehad om op eigen kracht EN met natuurlijke voeding zo ver te komen dat zijn klaar zijn voor de slacht? Ik koop mijn vlees in een supermarkt in België, ik woon vlak bij de grens. Daar zie ik door het raam, je mag in de winkel in hun keuken kijken, hoe er zelf nog geslacht wordt, uitbenen en zo. In de winkel hangt een certificaat van herkomst en dan mag ik er toch op vertrouwen dat het wel goed zit. trouwens Qua smaak merk ik absoluut het verschil en niet alleen bij rundvlees. Bijvoorbeeld ook de kip die ik daar koop spettert niet mijn pan uit en verschrompeld niet tot een zielig filetje dat te droog en te smaakloos is.

Wat echter meer het probleem is is de beperkte kennis van mensen aangaande vlees, hoe mooier het uitziet des te liever hebben zij het. Terwijl goed afgestorven biefstuk helemaal niet mooi uitziet maar wel 100 keer lekkerder is.

Wat is gezonder? Als je vlees eet zoek een goede passionele slager die je kan laten zien waar hij zijn vlees vandaan, het maakt niet uit of datin een supermarkt of op de hoek is.
EN eet vlees met mate! Bon Apetit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (7)

ik vind vlees van eigen slacht beter.
maar ik vind uit de supermarkt lekkerder, andere smaak bewerkt ect.
ik denk als het erop neer komt van de supermarkt gezonder is, puur omdat het niet een halve tot hele dag in een vitrine heeft gelgen zonder goed afdekking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je onbewerkt vlees bedoelt, maakt "gezonder" niets uit.Bewerkt vlees kan niet zichtbare vetten en/of andere toevoegingen bevatten, die minder goed voor de gezondheid zijn.En dat heb je vaker in een supermarkt.
In een supermarkt is het vlees niet de hoofdzaak, dus het zou kwalitatief iets minder kunnen zijn, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Een beroepsslager zal meestal een eerste kwaliteit vlees en vleeswaren willen verkopen, omdat dit zijn enige "handel" is , en hij hiervan afhankelijk is.
Het is echter een kwestie van smaak en prijs, echt slechte kwaliteit zul je niet vaak tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit maakt eigenlijk niet uit. "Beiden komen van de vleesgroothandel of het distributiecentrum en van daaruit wordt het vlees vervoerd naar de plek waar het wordt verkocht aan de consument. Die plek kan een slagerij zijn of een supermarkt". Alsdus het Voedingscentrum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlees van de slager is bij wet verboden je mag geen mensenvlees eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het vlees vooral vd biologische slager erg lekker. In prijs is het iets duurder, maar dan eet ik liever een kleiner stukje wat erg lekker is. Hetzelfde geldt voor kip. Hij spat en krimpt niet met bakken(toegevoegd water) en is stukken lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mij maar vlees dat bij de slager vandaag komt. Misschien ietsje duurder maar ik heb al te vaak mijn neus gestoten bij de supermarkt. Ik denk dat er bij de slager toch meer aandacht is voior de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheelt bij welke slager of supermarkt je het haalt.

Vanuit mijn studie zal ik zeggen slager. Hier komt het vlees niet in aanraking met andere soorten producten, waardoor de kans op kruisbesmetting en dus op ziektekiemen kleiner is. Maar dit verschilt natuurlijk. Op moment dat een slager onhygiënisch te werk gaat, is het natuurlijk ook niet goed...