Het grootste deel wel. Goede kans dat er nog kleine hoeveelheden overblijven, maar dat is al veel minder schadelijk. Boeren willen het gif natuurlijk zo maken dat het af te wassen is, anders zouden mensen hun product minder kopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hangt er vanaf of het gif zich laat oplossen in water.

daarnaast bestaat er een kans dat in water oplosbare giften niet volledig weggespoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Enige tijd voor de oogst wordt er geen gif meer op groenten gespoten,zodat er het meeste gif er reeds afgeregend of gesproeid is.
De rest verdwijnt met het wassen van de groenten.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meeste bacteriën op buitenkant

Zo mogelijk ontdoe je de groente eerst van de buitenste bladeren, bijvoorbeeld bij een krop ijsbergsla of andijvie. Aan de buitenzijde bevinden zich namelijk de meeste bacteriën en mogelijke cysten van parasieten. Daarna moet je volgens het Voedingscentrum weer je handen wassen om verdere verspreiding van de ziekmakers over de rest van de groente te voorkomen.