Waarom krijg je in Nederland altijd bij de afhaal Chinees zo'n plastic witte bak?

En in Amerika een hele andere verpakking met altijd eetstokjes erbij?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het is gewoon het feit dat de Amerikaanse Chinees niet het zelfde is als de Nederlandse Chinees. In Nederland is de chinees in de jaren 80 ontstaan. Het was toen de eerste plek waar de gewone Nederlanders"uit eten"kon gaan. Het punt was alleen dat in die tijd het nog niet gewoon was om buitenlands eten te eten. Dus maakte de chinees een menu wat totaal op de Nederlander was gericht en vrij weinig meer had te maken met het Chinese eten. de "Chin. Ind. Spec. Rest" bedrijven, zoals de meeste chinezen hier in Nederland heten hebben dus eigenlijk oer Hollandse gerechten. Inmiddels is het in Nederland veel normaler om echt Aziatisch te eten en zie je dus ook vaker de "Amerikaanse" verpakkingen en eetstokjes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

goedkoper, dus beter voor ons zuinige nederlanders. Tevens kun je deze bakjes weer gebruiken in je magnetron!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij heeft dat te maken met de grondslag van de keuken, In nederland is het vaak een mengeling van chinees -indisch. In Amerika zijn er meer japanse invloeden, waar ook die bakjes hun oorsprong vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Noodles zitten wel in zo'n kartonnen bakje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat de verpakking bij een Amerikaanse afhaal-Chinees niet het grootste probleem is, de inhoud is ook heel 'afwijkend'!
Waarschijnlijk omdat de Amerikanen alles 'uit de hand' eten en wij Nederlandse de afhaal-bakken als fraai serviesgoed op een keurig gedekte tafel zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom krijg je in Amerika in de supermarkt een papieren zak ipv een plastic zak zoals in Europa?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in duitsland is dit ook zo
Vrees dat het te maken heeft met wetgeving: papier was als verpakkingsmateriaal van bereid eten in Nederland niet toegestaan tot er een plastic coating op zat (denk aan patatzak). In de VS heeft die regel nooit bestaan, en omdat wij in Nederland nou eenmaal gewend waren aan plastic is dat "gewoon" nooit veranderd...

We veranderen in Nederland nou eenmaal niet graag iets... Ergo: historisch zo gegroeid.