wasabi is heel lekker als je houd van heeeel pittig, niet scherp zoals peper, maar mosterdachtig/mierikswortelachtig

het is helder groen, zo dik als tandpasta en meestal te koop in tubes en het wordt gegeten bij japans eten...

als je neus verstopt zit: een hapje wasabi: de tranen springen in en uit je ogen, snot stroomt waar het niet gaan kan en je neus is weer open... ik weet niet of het in Japan zo bedoeld is, maar hier in Nederland werkt het zo wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij verstopte neus dus niet doen wat ze in het filmpje van Lampje doen...

Andere antwoorden (7)

Even google-en en wiki-en levert het antwoord:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wasabi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he, een link naar het antwoord levert -1 op... goed zo jongens
Wasabi (Japans,山葵) is een zeer scherpe specerij uit de Japanse keuken, die vaak gebruikt wordt bij sushi- en andere visgerechten. De op mosterd gelijkende substantie wordt gemaakt van de wortels van de Wasabia Japonica, die op de mierikswortel lijken maar een opvallend groene kleur hebben. Wasabi wordt onder meer in tubes en in poedervorm op de markt gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wasabi is zoals hier al omschreven een zeer scherpe specerij uit de japanse keuken.
Mits met mate gebruikt kan het heerlijk zijn, maar dan wel zeer met mate want de smaaksensatie wordt een pijnlijke sensatie als je teveel in een keer in je mond neemt.
Lekker bij rauwe vis(een klein puntje dus).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mierikswortel uit Japan, erg sterk en groen van kleur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=jsq-UxOz9K8
Dit kan je er ook mee doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heet heel heet
maar erg lekker bij sushi

en ze zeggen dat het hart en bloevatziekten voorkomt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op bovenstaande antwoorden: het is gebruikelijk om wasabi niet puur te eten (voor de meeste mensen is dat sowieso wel héél erg pittig) maar om een beetje wasabi in een kommetje te mengen met (Japanse) sojasaus. Dan krijg je een pittigere sojasaus, bijvoorbeeld om je sushi in te dippen.

Voor wie wel eens een bakje sushi koopt: meestal zit er een flesje sojasaus in de vorm van een visje bij, een zakje wasabi en een klein aluminium bakje. Dat bakje is bedoeld om de sojasaus en wasabi in te mengen.