Kan vet verdampen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het maar waar.....zucht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom maak je daar geen antwoord van?

Het beste antwoord

het verdampt een klein beetje, de rest blijft meestal op de bovenkant van je biefstukje liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, dat kan

Toegevoegd op 16-06-2009 21:45:36
Kijk naar je frituurpan. Deksel zit toch vaak onder het vet als hij weer afgekoeld is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle vloeistoffen kunnen verdampen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor zet je frituurpan maar eens aan onder je afzuigkap, patat erin en daarna naar je filters kijken. Baggertjevet.
paulus811
14 jaar geleden
jazaker kijk maar eens in je frietpan als je hem diverse keren gebruikt hebt dan zie hoeveel vet er vedampt is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verbrandt eerder, oxideert zal ik maar zeggen, en dan verdampt het ook wel... Dus allebei...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle stoffen hebben een vaste, een vloeibare en een gas-toestand en vet dus ook (al bestaat dat uit meerdere chemische stoffen die niet allemaal bij gelijke temperaturen verdampen).
Verdampen betekent overigens de overgang van vloeibare toestand naar gas-toestand, of in hele extreme gevallen van vast naar gas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdamping is in de natuurkunde de faseovergang van een vloeistof naar een gas. Verdamping kan optreden als de vloeistof kookt. Ook als een vloeistof aan een drogere lucht is blootgesteld treedt verdamping op.

ja dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij verdampt het vet helemaal niet, alleen water dat erin terecht is gekomen door voedsel.
Het vet dat je bij elke frituurbeurt verliest eet je op.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens! +1