Hoe kom je aan wondjes in je mond?

ik dacht dat dat door chips enzo kwam, je voelt kleine sneetjes in je mond daarna, maar wat nou als je geen chips heb gegeten.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij chips heb ik dat ook wel eens. Ben voor je gaan googelen op 'mond' en 'sneetje'.... zal je de details besparen, maar die zoekopdracht was niet succesvol voor jouw vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dat altijd als ik stokbrood eet, hebben van die vlijmscherpe korstjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dit zou ook best samen kunnen hangen met de jeuk...

Het beste antwoord

door te veel zout te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit lijkt me toch wel een beetje zorgelijk. Het eerste waar ik aan denk is een gebrek aan vitamine C en dat is in deze maatschappij haast ondoenlijk om op te lopen; zelfs in junkfood zit te veel vitamine C (citroenzuur is een goedkoop en smakelijk conserveringsmiddel) om scheurbuik op te lopen.
Van chips krijg je in ieder geval geen wondjes tenzij het je enige voeding is, want in chips zitten nou net geen vitamine C.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voldoende fruit eten voorkomt wondjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een voedingsmiddel, een specifiek voedingsmiddel kan je huid snel kapot gaan... Bij aardappels heb ik dat... Als ik dan krab dan krab ik heel snel wondjes... Ik heb een aardappelintolerantie, dat weet ik gelukkig, dus ik hou er rekening mee...

Maar jij weet dat kennelijk niet, dus als je soms zomaar wondjes krijgt kan dat een teken zijn van intolerantie van een voedingsmiddel... En dan waar je schuurt over de huid, wordt het heel snel sneetjes of wondjes...
Dat is dus dan bij jou in de mond... Kan geen kwaad maar je zou erachter kunnen komen waardoor...

Maar ook alweer de huid bij jou, ook van die jeuk, dat speelt samen dit en dat...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen aften zijn, die kunnen ontstaan door verminderde weerstand of kleine wondjes in de mond.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/95/Aften.html

Het kan ook Lichen ruber planus zijn.

De aandoening is niet besmettelijk en niet erfelijk. De oorzaak van lichen ruber planus is nog niet helemaal duidelijk. De meeste onderzoeken wijzen erop dat het een soort auto-immuunziekte is. Dit betekent dat het afweersysteem zich tegen het eigen lichaam keert en de huid en de slijmvliezen aantast.

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=41203

Of ben je onlangs bij de tandarts geweest misschien? Na het trekken van bijvoorbeeld een kies, kunnen ook wondjes ontstaan. En er zijn mensen die sneetjes in de mond krijgen door het eten van bijvoorbeeld verse ananas. Probeer voor jezelf eens na te gaan of je onlangs iets hebt gegeten wat dit tot gevolg zou kunnen hebben. Ik hoop voor je dat het snel overgaat.