Waarom is het zo dat op de 0,5l flesjes spa 1 vd 2 stikkers op de hals er veel beter opgelijmd zit dan de ander?

Je zou toch verwachten dat bij het merendeel vd flesjes de lijm evenredig verdeeld is? Ik drink best veel van die flesjes leeg en het komt ook nogal eens voor dat ik met zo'n leeg flesje zit te frutselen dan valt het op dat het ene labeltje er zo af is en de ander valt er niet eens heelhuids af te krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Zal wel het gevolg zijn van de stickerplakmachine... Er zal in het linker potje wat minder lijm gedaan zijn dan bij het rechter potje, per ongeluk...

Toegevoegd op 12-06-2009 20:24:16
Als je specifieker gaat vragen, dan is dat niet eerlijk voor ons die al een antwoord gegeven hebben...

De lijm is dus inderdaad niet evenredig verdeeld over de even en oneven flesjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de lijm likker..hij begint bij de ene sticker en eindigd met de andere, zo is de lijm minder op de laatste.. ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cohesieve afwijkingen worden vaak veroorzaakt door thermische anomalieën op de bovenkant van de fles, maar kunnen eveneens aanleiding geven tot enorme verschillen in kleefsterkte. Tot op heden werd echter met de dynamica van permeabiliteitcreatie en -vernietiging en met het aquamineralistische kader onvoldoende rekening gehouden bij berekeningen en modeleringen. Actieve vervorming en de opbouw van vloeistofdrukken, als ook hun variatie in ruimte en tijd geven aanleiding tot complexe, vaak cyclische mechanismen, die tot op heden onvoldoende begrepen zijn.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Er is meer onderzoek nodig, vrees ik.
In de voedsel industrie worden veelal emulsie lijmen gebruikt ipv solvent. Daar deze lijmen dus op waterbasis zijn gemaakt, zijn zij ook onderhevig aan klimatologische opslag omstandig heden. Als het Spaflese warm en vochtig is (opgeslagen), zal het etiket makkelijker loskomen dan onder koelere en drogere omstandigheden.

Toegevoegd op 12-06-2009 21:09:39
Voor meer info. zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou best kunnen. Maar 2 stickers zitten op hetzelfde flesje en dus onder dezelfde condities. Toch gaat de ene sticker er makkelijker af dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet thuis in het pulken, maar is dat makkelijker los te krijgen sticker kleiner in oppervlak als de moeilijker verwijderbare sticker?