Een 4-ounce portie Haagen-Dazs vanille bevat 18 gram vet (28 procent van de aanbevolen dagelijkse limiet).
Maar men is er nu toch achter gekomen dat het eigenlijk ongezond is.
Er wordt nu enorm veel "low fat"ice cream verkocht, en dat zet zeker door gezien vele publicatie's.
Dus je vader had gelijk, maar nu is het hoofdzakelijk minder vet ijs, vergelijkbaar met ons ijs of misschien nog wel vetarmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het in amerika gewoon veel meer ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk het wel, Amerika wil altijd meer en beter

btw. grappig plaatje:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klopt absoluut. In Nederland moet ijs 5% melkvet bevatten om roomijs te heten, In België 8% en in de Verenigde Staten minimum 10%.

Echter wordt er ook premium en superpremium ice cream op de markt gebracht, met nog hogere vetpercentages.