Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Op de groente en fruitwijzer van het voedingscentrum kun je snel zien welk van alle groente en fruit de meeste goede voedingsstoffen heeft. Uiteindelijk is er geen één die perfect voor alles is, maar zwarte bessen lijken wel de hoogste hoeveelheden vezels, vit. C en ook veel ijzer te bevatten.

Ik hou het dus op de zwarte bes.

Toegevoegd op 10-06-2009 12:29:44
Hoewel de guave ook een hele goede kandidaat is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Water,

Veilig, geen calorieën.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tarwe en als je het slecht wast heb je daar ook nog mineralen bij... Daar kun je van leven langere tijd...

Dan komt Rijst, zivervliesrijst...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vis: weinig vet en licht verteerbaar. Alleen nog deze eeuw verkrijgbaar daar de zee compleet leeggevist wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij een hapje mens. Daar zit alles in wat je nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen enkel voedingsmiddel dat zo compleet en gezond is dat je verder niets meer nodig hebt. We zijn alleseters, en dat betekent dat het enige gezonde voedingspatroon is : afwisseling. En dan natuurlijk het liefst voornamelijk gezonde voedingsmiddelen, maar afhankelijk van waar je overschotten en tekorten liggen kan een vette hap net zo gezond zoniet gezonder zijn dan een verse komkommer. Steeds meer mensen krijgen een gebrek aan vitamine A en D, omdat vet in ALLE vormen (niet alleen de 'slechte' verzadigde) ten onrechte een slechte naam heeft gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
levensvitaminen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nummer 1 in de top 10 van gezonde voedingsmiddelen staat broccoli.
(zie link voor de oveige 9 gezonde voedingsmiddelen uit deze tot 10)

Wel wil ik hierbij opmerken dat zelfs het allergezondste voedingsmiddel alleen eenzijdig is, dus om echt gezond te eten de juiste combinatie moet maken voor een gezond en evenwichtig voedingspatroon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bestaat niet, gezonde voeding is namelijk per definitie gevarieerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moedermelk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brood brood met sinaasappel en een snufje zout is zeker niet oke he???... oke ik ga ook voor water denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding