Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het allerduurste eten ter wereld?

€ 1650,- voor een haring vind ik al behoorlijk aan de prijs, maar dat was voor een publiciteitsstunt...:

http://www.goeievraag.nl/vraag/groot-vaatje-haring.12501

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

14 jaar geleden
1.6K
AWM
14 jaar geleden
Nee, voor het goede doel.
Voor de kinderpostzegels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat dit wel aardig in de richting van he allerdurste komt.....
Op zaterdag 1 december 2007 werd een witte truffel van 1,49 kg, voor een recordprijs van 330.000 dollar verkocht. De veiling vond plaats in Florence (Toscane) en was in Londen en Macau via een videoconferentie te volgen. Het was in de laatstgenoemde Chinese stad dat een koper voor de grote truffel werd gevonden, namelijk de Chinese zakenman Stanley Ho.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij was dat een truffel.

Toegevoegd op 09-06-2009 23:33:41
De caviar van een albino beluga steur was rond 1998 12.500 Engelse ponden per kg.

Wilde ginseng was in 1979 310 miljoen Engelse ponden per kg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die truffel klopt dus niet...
De witte Italiaanse truffel is slechts 2.500 Engelse ponden per kilo (rond 1999).
Aan Romeinse keizerlijke banketten werden wel pauwenhersenen gegeten; daar een pauw er niet veel van heeft is dit gerecht wegens te duur op de Michelin-5*kaart niet meer te bespeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht pauwentongen maar kan het mis hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook; pauwentongen kom je ook zelden tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dodo-soep nog zeldzamer...
Antoni
14 jaar geleden
Duivensoep is daarentegen, als je het goed aanpakt, bijna gratis...: http://www.goeievraag.nl/vraag/recept-duivensoep.7994
De zeldzame blonde belugakaviaar Almas: blonde kaviaar komt van de belugasteur die minstens 110 jaar oud is en 18.500 euro per kilo kost.

Mwah... valt toch best mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje uit zwang geraakt maar volgens mij is en was kogelvis het allerduurste eten. Mede omdat de kok als een chirurg te werk moet gaan om al het gif, wat dodelijk is, uit de vis te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral de koks die de kogelvis durven te 'fileren' zijn erg duur....
Saffraan is duurder dan goud...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saffraan wordt ook wel een rood goud genoemd. De prijs van een kilo saffraan is immers hoger dan die van een kilo goud. Gelukkig heb je per maaltijd niet veel nodig.
Saffraan wordt voornamelijk gebruikt om rijstgerechten te kleuren. Vooral de Spaanse, Indische en Vlaamse gerechten hebben altijd saffraan gebruikt. Het was dan ook in die landen dat saffraan altijd geteeld en/of verkocht werd. http://www.hungryfeelings.be/ingredient.php/saffraan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En die ene truffel is een collectors-item en eenmalig... Saffraan kun je standaard kopen op bestelling... En is het duurste voedingsmiddel á ±15 duizend euro per kilo...
ik weet niet hoe duur goud is, maar safraan kost ongeveer €15.000 per kilo als ik het goed onthouden heb....

Toegevoegd op 10-06-2009 09:42:17
o.o8 gram kost €1,25...
die 1,25 lijkt niet zo veel maar het zijn maar een stuk of 7 draadjes safraan...

Toegevoegd op 10-06-2009 09:45:30
tja die witte truffel van Panteao is dan nog wel een stukje duurder per hap...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parel (je kunt het beschouwen als pillen die helpen als er iets vast zit in je maag/darmkanaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding