Ik zoek een koemelk/kippenei vrije taart/gebak die ik kan kopen.

Mijn zoon heeft een koemelk/kippeneieiwit allergie. Nu zoek ik iets wat hij op verjaardagen kan krijgen en wat ook voor andere mensen (familie, vrienden) makkelijk op te halen is. Wie heeft een goed idee, bij voorkeur verkrijgbaar bij een algemene supermarkt of herkenbare keten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ik zag toevallig laatst een advertentie in de natuurwinkel hangen over speciaal gebak dat je er kon bestellen. Dit gebak kon dit- en dat-vrij zijn, maar ik weet niet meer wat dit en dat was. Hopelijk is er een natuurwinkel bij jou in de buurt en hopelijk lukt het je om daar koemelk/kippeneieiwitvrij gebak te bestellen. Succes ermee!

http://www.denatuurwinkel.com/nw/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je verkrijgen bij elke goede natuurvoedingswinkel... Ze hebben voor elke allergie een product ook op verjaardagsgebied, maar het is niet zo mooi en smaakvol als het reguliere gebak en zo... Maar als je niets anders mag eten, is het wel heel attent als je precies goed gebak kunt vinden, hij/zij is toch jarig en het mag juist extra gevierd worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich goede tip, dank je maar ik ben juist op zoek naar iets dat algemeen te verkrijgen is. Bijvoorbeeld voor een kinderfeestje is het gewoon lastig om een goed alternatief te bieden die makkelijk te verkrijgen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je ook voor deze vraag naar dezelfde winkel, die hebben de expertise om je goed te helpen, ook op andere plekken...
Supermarkten hebben vrij weinig op dit gebied. Mijn dochter heeft koemelk allergie en vooral slagroom is een ramp. We hebben een keer de lokale taartbakker gevraagd en die heeft een heerlijke taart gemaakt van koemelkvrije ingredienten. Die mijnheer was ook wel erg goed.

Wij versieren met kinderfeestjes meestal cake of cakejes met glazuur en snoepjes, maar in jouw geval komt er ook nog kippenei allergie bij. Dan moet je toch echt naar een speciaalzaak of het zelf maken.