kan ik sante ook gebruiken voor de nasi

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Antoni
14 jaar geleden
Wat is sante?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
synoniem voor proost
Antoni
14 jaar geleden
Ik heb het zelf maar opgezocht. "Santen" (met een "n") is een gedroogde cocoscrème in blokjes, te koop bij Toko, volgens het recept van de bron van lala. Weer wat geleerd.
Antoni
14 jaar geleden
Altijd handig, een plaatje erbij: http://carmita.web-log.nl/carmitas_recepten/2007/03/santen.html

Antwoorden (5)

Als je sate bedoeld, ja heb het deze week zelf nog gegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. In nasi gurih bijvoorbeeld. Zie recept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht bedoel je santen (kokosmelk)? Dan is het antwoord ja en is de eerste link een nasi-recept waar santen inzitten.

Als je saté bedoelt is het antwoord ook ja, zie tweede link voor een recept. Overigens zijn er nog veel en veel meer te vinden op internet.

Toegevoegd op 07-06-2009 14:40:38
Volgens mij ging er iets niet goed met de links, nog een keer:

Link nasi met santen:
http://www.kokkieblanda.nl/indonesian/nasi-mie-mihoen/1272-nasi-gurih-kraton-gestoomde-rijst-met-santen

Link nasi met saté:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/gevogelte/nasi-sate-met-kip-en-shii-take-1531.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook als het iets anders is dan wij aannemen, zou ik het gewoon proberen als ik jou was. De lekkerste recepten ontstaan door gewoon te proberen, en soms door 'rare' combinaties te maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook rijst koken in kokosmelk.