Hoe kom je het snelst van je tandpasta smaak af

heb je een lekker fris bekkie voor de dag maar stel dat je binnen dat uur ook iets wil eten, dat is niet te pruimen door de tandpasta. hoe kom je nou het snelst van de tandpasta smaak af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

Ik gebruik parodontax. Ok, het is even wennen die smaak, maar daarna heb je geen last van niet kunnen eten of drinken. Zelfs de koffie is niet vies (en dat is met gewone mentholtandpasta verschrikkelijk!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Poets je tanden meteen daarna met dubbelzoute drop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poetsen met dubbelzoute drop?
Waterdrinken, doe ik altijd, maar ik heb er een uur daarna geen last meer van hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een pruim nuttigen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je laat nu wel perzik zien of necarines, volgens mij zijn dit geen pruimen haha
Tandpasta met een minder uitgesproken pepermuntsmaak nemen. Bij de natuurvoedingswinkels hebben ze hele prettige tandpasta's die je niet zo'n ziekenhuissmaak geven en ze zijn nog beter voor het milieu ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het effect, maar dat houdt bij mij zo'n vijf tot maximaal tien minuten aan.

Dus of er werkt bij jou iets heel anders dan bij mij, of je tandpasta is er schuldig aan. Probeer eens een andere tandpasta. Bij de tandarts kun je soms gratis een minitubetje krijgen om te proberen. En anders - één keer een andere soort kopen zal je de (financiële) kop niet kosten.

Ik gebruik Prodent. Maar ook bij Dr. Liebe heb ik geen last. Bij Colgate ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik prodent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel? ;-)
Neem een kop koffie. Dan ben je de tandpastasmaak wel kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het zelf ook wel een enkele keer en neem dan gewoon een hapje van een crackertjes, biscuitje of toastje. Helpt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even je mond spoelen met water of iets kleins eten zoals Marita al zei; een crackertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon beginnen met eten; de eerste hap is misschien vies, maar daarna is de smaak snel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je tanden poetsen met Paradonthax. Heeft niet zo'n uitgesproken mintsmaak, maar meer zoutig. Effe wennen, maar wel erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een broodje shoarma eten met een flinke scheut knoflook saus (ook in de ochtend is het lekker).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zendium en dan de eerste is vrij neutraal qua smaak.
Dat vind ik tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we het eerst even over de werking van dit verschijnsel praten: in tandpasta zit een stofje die het extra schuimig maakt, dit stofje heeft als bijwerking dat het de papillen in de tong uitschakelt die de stof 'zoet' bemerken. Daardoor proef je geen zoet, terwijl dit in bijna alle etenswaren voorkomt.

Ik zelf merk het na 5 à 10 minuten al niet meer. Misschien heb je een te scherpe tandpasta? En anders moet je gewoon beginnen met eten, niks geen rare rituelen. De eerste hap is niet heel lekker, maar daarna is het genieeten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een lepel pakken en daarmee over je tong schrapen van achter naar voor en dan alles uitspugen en je mond spoelen, werkt overigens ook om van een vieze adem af te komen