chips :D
hartige hapjes, vooral die nieuwe minicrackers van lu in de smaak olijfolie&oregano mmmmmm
alle soorten kaas
harde gedroogde franse worst
(slik kwijl.....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

zout

Toegevoegd op 04-06-2009 01:29:17
salmiak om precies te zijn.
enne... zwartwit kogels :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoet en zuur..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZOET !
Vooral melkchocolade.
Leve de paaseitjes, chocoladeletters en kerstkransjes.
Met Sinterklaas krijg ik altijd mijn voor- en achternaam in chocoladeletters. Dat zijn er 10 en die zijn binnen een week op.
Gevulde koeken met veel spijs, kano's, speculaas enz.
Vrijdag is mijn favoriete dag, want dan gaan we weer boodschappen doen en veel lekkere dingen halen die vervolgens 's maandags alweer opzijn zodat ik weer naar de vrijdag verlang...
Ik kan natuurlijk meer in het karretje gooien, maar dat staat zo inhalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D +1
noch zoet noch zout.

Als ik wil snoepen haal ik zo'n zak met verschillende ongezouten nootjes.
Het enige zoete is suiker in de koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben echt een zoete kauw :P Helemaal los!

nr 1 : Kersen snoep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoet en zout samen.

Er is ooit aardappel-chips geweest met chocolade. Ik geloof dat ik de enige was die dat lekker vond.

Toegevoegd op 04-06-2009 01:02:23
Voor zoet neem ik vooral fruit en dan bijna alle.

Een meergranen broodje belegd met zalm, geitenkaas, rauwkost en dadels.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef de voorkeur aan hartigheid en zout. Af en toe wat zoets, maar als ik kan kiezen laat ik het zoete spul staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben beduidend meer van de hartige. Zelfs rond etenstijd kan (en zou) ik een stuk taart rustig afslaan, maar als ik de kans zou krijgen, zat ik 's morgens om een uur of zeven al aan de bitterballen, bij wijze van spreken.

Alles uit de frituurpan of oven, alle mogelijke en denkbare soorten worst en vlees en vooral, met stip op 1, hele ouwe kaas.

Wat ik me eigenlijk afvraag is waar die voorkeur voor het één of het ander eigenlijk vandáán komt. Vanuit de wieg hebben we allemaal een sterke voorkeur voor zoet. Bij sommigen blijft dat hun hele leven (mijn zusje bijvoorbeeld is nog steeds een toetjes/ijsjes-gek), bij anderen buigt dat op een gegeven moment (welk moment ?? Bij mij al voor mijn tiende) om.

Ik heb trouwens gemerkt dat mijn voorkeur niet zozeer draait om zout zelf, maar om die hartige, bouillonachtige vijfde 'smaak' die ze al in 1908 een naam gegeven hebben en voorlopig bekend staat als Umami, maar in Nederland nog niet bepaald is ingeburgerd. In vrijwel de hele wereld nog niet echt trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms dit en soms dat... Geen voorkeur, het moment bepaalt wat het wordt... afhankelijk van het moment dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gôh, da's een lastige. Ik denk over het algemeen genomen hartig! Maar ik ben dan wel weer gek op (vruchten)ijs en fruit. Maar om te snoepen neem ik meestal van die zwart-wit kogels of extra zoute drop. (maar misschien komt dat omdat mijn lichaam moeite heeft met zout opnemen....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UHm, mag het allebei zijn? Ik heb dagen waarop ik veel zoet eet maar ook dagen dat ik persé een cak chips wil of een stuk kaas e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bailey;

Mijn voorkeur is voor zout/hartig met een paar zoete zondes; donkere chocolade (die hele echte pure dus), goede kruidnootjes, pindarotsjes....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pittig eten flauw he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik mag hopen dat als jij pittig kookt het dan niet flauw word, dus of het flauw is weet ik niet... ;-)
ik hou van beide ! dubbelzoute drop chocolade noem maar op ! alleen dat hele zoete waar je tande van uit je snoet valle das vies ! van haribo bvb !!verder ben ik een alles eter !zolang het maar geen andyvie is !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben meer van de hartige dingen zoals, kaas diverse soorten,saucijzenbroodje,worstenbroodje,cervelaatworst,
leverworst,salamiworst niet echt gezonde dingen maar ik eet het ook niet elke dag of week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind zoet, zout en zuur allemaal lekker. Zoet moet niet te zout zijn, zout moet niet te zout zijn, maar zuur moet zo zuur mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan in welke stemming ik ben.
Over het algemeen houd ik van hartige (lees: zoute) dingen.
Maar eens in de maand neemt de trek aan zoete dingen erg toe en dan lust ik er wel chocola van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ze allebij lekker. Ik krijg er nu ook al zin in.

Zuur vind ik echt niet lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk kiezen... hoewel ik van hartig hou kies ik toch voor chocola. Romige chocoladetruffels, zeebanket, Belgische bonbons. Snoep kan me gestolen worden trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zoet, maar soms ook zout.
Dus eigenlijk:
Zoet en zout
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk allebei, maar ik houd wat zoet betreft niet heel erg veel van snoep: geef mij maar koekjes of chocolade!
En zout gaat er altijd wel in hoor. :)