Sonja Bakkeren... Goed of Slecht?

Ik hoor verschillende verhalen over het Sonja Bakker-dieet. Mensen vallen vele kilo's af maar zodra ze wat meer beginnen te snoepen is het hek van de dam en komen ze weer veel meer aan.... Jullie ervaringen graag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Elk dieet werkt zolang je het diet blijft volgen.

Veel mensen pakken een dieet op en stoppen als ze op hun gewenste gewicht zijn. En dan had dat dieet geen zin.
Een dieet spreek je af voor je hele leven.

Sonja Bakker als afvalmiddel is prima, Je komt geen voedingstoffen te kort.
Zodra je op je gewicht bent moet je wel een dieet nemen dat je op dat gewicht houdt.

Zo werkt het punten systeem van de weightwatchers ook goed en is betr vol te houden (eten wat je wilt tot een max aantal punten) maar nadeel is dat het langzaam gaat

Veel controvenciele dieten onthouden voedingsstoffen om af te vallen. Dat is dus fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb ook ooit een Sonja Bakker boek in huis gehad en zag dat er dagen waren waarop je minder dan 1000 calorieën binnenkreeg. Dit leek me extreem en ook niet echt gezond.
Ik heb namelijk op fitclub (online afvalclub die helaas niet meer bestaat) en kreeg daar te horen dat je minimaal 1300 calorieën per dag nodig hebt.

Bij de fitclub ben ik destijds 35 kilo kwijt geraakt en die zitten er nog steeds niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
complimenten !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank. Ben ook nog steeds blij dat ik het gedaan heb, heb zoveel meer energie gekregen.
Het is de mode... En een eigenschap van in de mode zijn is dat het plots opkomt en plots verdwijnt...

Als je pas eet als je trek hebt en stopt als de trek weg is, dan kan het niet zo zijn dat je dik wordt... Dat hoef ik niet van een ander te horen en van Sonja ook niet...

Sonja is goed, zolang het werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk dieet heeft voordelen en nadelen. Met het dieet van Sonja Bakker is m.i. niets mis en zolang je het volgt gaat het goed. Zodra je je oude eetpatroon weer oppakt komen de kilo's er weer aan.
Als je slanker wilt worden, moet je je eetpatroon zo zien te wijzigen dat je dat heel lang vol kan houden, dus eigenlijk net iets minder calorieën eten dan je verbrandt. Je valt op die manier niet erg snel af en daarom wordt deze wijze niet erg vaak toegepast. We willen nu eenmaal graag snel resultaat zien. Maar om snel af te vallen, moet je je veel minder eten dan je verbrandt en dat valt niet lang vol te houden. Bovendien gaat je lichaam hier ook nog eens een keer tegen protesteren, zodat je wel heel veel zelfdiscipline moet heb ben om dit vol te houden. Het boek van Sonja Bakker is bij deze manier een goede "handleiding", want er wordt precies vertelt wat je welke dag mag eten. Als je na het afvallen je eetpatroon zo weet te wijzigen dat je de juiste hoeveelheid calorieën eet om op gewicht te blijven dan kan het Sonja Bakkeren een methode zijn.
Van meer bewegen, val je ook af, mits je niet meer gaat eten. Hiervoor geldt hetzelfde. Het werkt alleen zolang je de discipline hebt om het vol te houden. Het voordeel van meer bewegen is dat je niet aan je calorieverbruik hebt zitten rommelen, dus als je ophoudt met je extra beweging, is het jojo-effect minder.
De beste manier om af te vallen blijft: Iets minder eten en iets meer bewegen en dit dan heel lang zien vol te houden.

Ik spreek uit ervaring: Ben altijd een`lijner´ geweest met jojo-effecten. Ben 10 jaar geleden langzaam afgevallen door minder eten, meer bewegen (totaal 15 kilo). Ben tot nog toe niet meer aangekomen.
Eet wel alles, maar heb mijn eet- en beweegpatroon afgestemd op mijn persoonlijke calorieverbuik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik ooit 12 kilo afgevallen door geen onnodige calorieën te gebruiken via snoep, snacks en gebak.
Ik denk dat het heel persoonlijk is.

Toegevoegd op 03-06-2009 17:52:52
Ik heb trouwens wel een boekje van Sonja Bakker in de kast staan. Cadeau gekregen. Ik heb het doorgebladerd en er staat wel een aantal lekkere recepten in. Ik denk ook dat er best wel bruikbare tips bij staan. Ik heb persoonlijk wel moeite met de afvallen dagen. Daar kan een doorsnee mens niet van leven. Al die andere suggesties zijn zeker niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sonja's systeem werkt, maar je moet het wel blijven volgen. De kans op een jojo-effect is groot. Het belangrijkste is de echte wil om slank te blijven na de eerste afvalperiode en de regels te blijven volgen.