Hoeveel mag een fabrikant afwijken op moment dat die op E afweegt?

Veel fabrikanten wegen op E af, omdat ze dan een gemiddelde kunnen en niet precies overal evenveel in hoeven te doen. Maar uiteindelijk moeten ze wel gemiddeld op het gewicht komen dat op de verpakking staat. Als er geen regels aan gesteld worden, komt het er op neer dat in 2 verpakkingen waarin allebei bijvoorbeeld 100 gram E moet zitten, dat er in 1 niets zit en dat er in de andere 200 gram zit....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Hm ik vind nog wat dingen op de wikipedia-pagina:
Het blijkt dus dat het eteken betekent dat er een maximale afwijking aan een individuele verpakking zit, namelijk:

Aangeduide hoeveelheid (g of ml) % fout abs. fout
Van 5 tot 50 9
Van 50 tot 100 4,5
Van 100 tot 200 4,5
Van 200 tot 300 9
Van 300 tot 500 3
Van 500 tot 1000 15
Van 1000 t/m 10.000 1,5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow jakkie, vervelend uitgelijnd, zie voor het origineel de site van wiki

Andere antwoorden (1)

AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wellus. Bij één van de antwoorden staat een verwijzing naar http://nl.wikipedia.org/wiki/E-teken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nah dan moet je toch wel ver zoeken.. maar idd, dat had ik ook ff gedaan..