is het waar dat mensen met een donker huidskleur een beter ritme gevoel hebben dan blanken mensen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

Dat heeft uiteraard niets met pigment in de huid te maken.
Er zijn veel goede blanke muzikanten en dansers en ik heb donkere mensen heel houterig en uit de maat zien dansen.

Als er al een verschil is dan vermoed ik dat het vooral cultureel bepaald is.

In afrika speelt ritme en dans een belangrijke culturele rol en dat hebben de als slaven verhandelde afro amerikanen meegenomen. Het contrast met de stijve witte amerikanen was daarom erg groot. Temeer de witte zich superieur voelden en op een losse manier dansen "not done was".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th bevestigt die regel. Mijn ritmegevoel doet pijn aan oren en ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is waar... Van nature is dat zo, dus dat geldt niet voor één mens in het bijzonder, maar wel als geheel als ras...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben we het hier nu over een stereotype of is dit gewoon racisme?
AWM
14 jaar geleden
Het begrip "menselijk ras" is sinds de opkomst van Nazi-Duitsland wanneer het op mensen slaat uiterst beladen.
Dat dacht ik ook altijd tot de uitzendingen van idols en aanverwante programma's.
Nu ben ik van mening dat er hele swingende, ritmische blanken en donkere mensen zijn en van beiden ook hele stijve onritmische.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt als een bus. Mensen met negroide huidskleur hebben een meer flexibele motoriek dan blanke mensen, uitzonderingen daargelaten.

Bovendien hebben ze, maar dat is meer sport gerelateerd in aanleg het potentieel om in duursport beter te presteren. De zogenaamde lange spieren ontwikkelen zich sneller en worden zuurstofrijker gevoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je antwoord ook ergens op gebaseerd?