Welk boek is wat voor mij?

ik hou vooral van Horror/Fantasy met de grote nadruk toch wel op fantasy. boeken als Leerling tovenaar vader en zoon van Thomas Oldeheuvelt spreken mij wel aan.
ik hoop een paar mooie boeken ;p

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja, ik heb zo'n vraag al eerder gesteld, maar dat was voor school. Dit is een wat vrijere vraag :p
dit is gwn voor mijn plezier

btw, ik ben 13 jaar, maar ik lees wel volwassen boeken!! (dus geen griezelbus ofzo :p)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke chatvraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja he :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
btw, positief of negatief? :S

Het beste antwoord

Natuurlijk zijn er Harry Potter en de 4 Twilight boeken.

- Ver Voorbij het Diepe Woud (van de Klif Kronieken. er zijn veel delen!) Dit is boek 1. Met geweldige (griezelachtige tekeningen in het boek!) (NL/EN)
- Kinderen van Moeder Aarde (meerdere delen, dit is boek 1) (NL)
- Vampire Diaries (meedere delen) (EN)
- Wolfsroedel (NL)

Dit zijn geen kinderboeken. Wolfsroedel staat wel onder de jonge jeugd, maar het is eerder voor de jeugd 16+. Gaan mensen op een harde wijze dood.

Verder zijn er ziekenhuisverhalen die horen tot de genre thriller/horror. Bijv. iemand ligt in het ziekenhuis en iemand wil die persoon dood hebben, blijkt achteraf dat het die persoons beste vriendin is etc. Zijn veel van dat soort boeken in het NL/EN.

Met al deze boeken ben je wel jaren bezig. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De Blinde Magiër van Wendy Stroobant zou je kunnen proberen. Daar zitten veel mysteries in net als bij Harry Potter en het gaat over alchemie, de leer van tovenaars.

Ik heb dit boek voor school gelezen, normaal vind ik dat enorm saai, maar dit boek kon ik niet wegleggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op: http://romanadvies.bibliotheek.nl/, en tik de naam in van de auteur van het boek, dan gaat hij zoeken naar boeken die daar op lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan deze vraag ook bij de bibliotheek stellen, en die zullen je massa s titels kunnen noemen.

Alice in Wonderland - Carol Lewis
Peter Pan

Kees de Jongen -Theo Thijssen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fantasy is toevallig ook wat ik lees, dus ik heb wel wat tips:

-De wetten van de Magie

-De boeken van de zieners
-De boeken van de levende schepen
-De boeken van de Nar

-De kronieken van de Drenai

-Een lied van ijs en vuur.

Dit zijn allemaal fantasy-series, daar ben je wel even zoet mee. Uiteraard hebben de auteurs van deze boeken nog wel meer geschreven, dus daar kun je ook naar zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De twilight saga is superleuk om te lezen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanith Lee. De heersers der duisternis.
13 jaar geleden
De Tijdkring van Pete Hautman is een goeie. Ik raad het je zeker aan!
Echt een verhaal waar je maar steeds blijft afvragen hoe het anders had kunnen zijn. De afloop is verrassend, ik heb em meerdere malen gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Talisman van stephen King en peter straub is bijzonder goed boek,gaat over jongen (jack)zijn moeder is ziek en een koningin in een soort nevenwereld ook.om zijn moeder te redden moet hij op zoek naar een talisman. door middel van een drankje gekregen van een vriend kan hij switchen tussen 2 werelden.beide werelden zit een vijand achter hem aan maar wordt wel goede vrienden met een weerwolf. heel goed verhaal en als je boek leest zie je het als film voor je.
veel leesplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou so-wie-so de boeken van Stephen King en van Dean Koontz eens proberen. Zijn ook voor jongeren gemakkelijk leesbaar en begrijpbaar en toch spannend. (niet allemaal, maar de meeste toch wel)