Wat zijn hypes die heel lang duurden/er nog steeds zijn, en wat maakt/maakte ze tot een succes?

Toegevoegd na 7 minuten:
Als voorbeeld neem ik Pokémon, ik zie het nog steeds overal in de winkels liggen, en de games vliegen nog altijd razendsnel over de toonbank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (11)

Ha, die MijnNoob;

Die zijn er niet; kenmerk van een hype is juist dat het snel opkomt, groot succes heeft en even snel weer is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dan aan de jojo's en knikkers, die komen eens in de zoveel tijd weer terug bij de jeugd..

Toegevoegd na 1 minuut:
Het maakt ze tot een succes denk ik door de eenvoud, een KISS regel (Keep It Simply Stupid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hyves een en al een hype
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat een hype lang gaat duren, wordt het een trend. Een hype is relatief kort en verdwijnt meestal net zo snel als dat hij ontstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n zonnebril zonder glazen maar wel met van die balkjes voor de "kijkgaten". Geen idee hoe ik het anders moet omschrijven. Ze zijne r altijd in felle kleuren. Je ziet zo ie zo de laatste tijd alle zonnebrillen felgekleurd. Nu ook met een klepje. Of zonder de klep is het een normale bril. Weet ik het xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hype is veranderd in een trend wanneer het ineens algemeen geliefd/ gekocht blijft worden. Iets wat begon en nu nog steeds voortduurt, na jaren, zoals de mobiele telefoon is van aanvankelijk hype een algemene trend geworden. Bijna iedereen is inmiddels voorzien en alleen nieuwe gadgets kunnen nu nog een hype worden bij het mobieltje. Tot iedereen die gadgets weer heeft en dan is het weer een trend om die gadgets te hebben.
Een echte hype was bijv. 'de flippo'. Een korte periode wilde iedereen die spaarde zijn /haar album vol hebben.
Ruzies op scholen omdat ze gepikt werden, ruildagen etc.
Tamagochi, net zoiets. Ze mochten niet meer mee naar school worden genomen worden, want de kids waren meer bezig met hun virtueel huisdiertje dan met leren. Dit zijn geen trends geworden, want inmiddels zijn ze 'vergeten'. 'Big Brother' echter was bij de eerste afleveringen een echte hype! Iedereen had het erover, er werd massaal gekeken en de mensen in het huis werden gevolgd door bijna iedereen. De vervolgafleveringen waren nooit zo succesvol meer was wel het startschot voor realityprogramma`s, dat zou het weer als trend kunnen kwalificeren.
13 jaar geleden
Flippo's. Razend populair geweest en nu nergens meer te zien. Kan geen reden verzinnen waarom dit zo'n hype was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte hype was de Rubiks kubus. Pas toen de Duitse spellenmaker Tom Kremmer, begin jaren '80 met Rubiks kubus aan de slag ging, werd het een doorslaand succes en een rage onder de jeugd. Ook wiskundig is de puzzel interessant als toepassing van de groepentheorie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleding, snoep, voedsel & computers of iets dergelijks :'D
Die zie je overal (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sleutelhangers, misschien wel 40-45 jaar geleden, bij elk artikel of merk kreeg je die en de lol was om hele lange slierten te maken en op te hangen in je kamer.
Er waren honderden verschillende soorten.
Daarna kreeg je een soort van reverspeldjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen, want als hypes lang duren is het geen hype meer. Een hype heeft als kenmerk dat het juist om een tijdelijke opleving gaat.