Hoe kun je een oudere Grundig auto radiocassettespeler demonteren? Het geluid is slecht, ontvangst is pet etc.

Ik heb lang geen auto gehad. Uit mijn 'jongere jaren' weet ik nog wel dat het een antidiefstal beveiliging was ofzo zodat de radio's niet zo snel gestolen werden. Met 2 gaatjes (voor een beugeltje??)zowel links als rechts.

Ik wil er graag een goede radio in zetten en de oude Grundig verwijderen (zonder hele dashboard te slopen)
Helaas heb ik die beugeltjes?? dus niet bij deze auto meegeleverd gekregen. Alternatieven??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (6)

Ja,maar wel een kostbare en ik ben bang, dat je die eigenlijk niet wilt horen.Koop een andere auto, inclusief radio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je bijna gaan nomineren als beste antwoord in deze.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal ik per saldo nog minnetjes overhouden lijkt me. Nog nooit zo veel humorloze mensen meegemaakt! Geirriteerd door de warmte misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben jij een beetje flauw geworden door de hitte, andere antwoorden die je hier zoal hebt gegeven vond ik waardevol. Voor mij heb je dus een reputatie opgebouwd van iemand die over het algemeen serieus mee wil denken zoals vele mensen op GV. Heeeeel flauw antwoord dit, niveau kleuterspeelzaal vind ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Af en toe geef ik idd een minder serieus antwoord,dat dan ook snel wordt afgestraft door een aantal(min of meer terechte)minnetjes. Maar het lullige is dan, dat die minnaars ook op goede serieuze antwoorden die minnetjes gaan geven. Ik zal proberen mijn leven te beteren,maar ik garandeer niets!
Volgens mij moet het lukken met twee dunne breinaalden; eerst links (of eerst rechts); tot je de radio links (of rechts) een stukje kan lostrekken; dan een schroevendraaier ertussen dat ie niet weer terugschiet en dan rechts (of links) weer met twee breinaalden in de openingen wrikken tot die daar los komt. Daarna kun je 'm er zo uittrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je enig idee of je het mechanisme zal ik het maar noemen naar binnen of buiten moet laten drukken om te 'ongrendelen'??
Anders gewoon maar proberen, het lijkt een simpel slot te zijn dus?
vraag je buren of ze toevallig 2 van die pinnetjes hebben
of kijk in de door van je nieuwe radio
vaak passen die pinnetjes op veel radio s dus misschien heb je geluk

Toegevoegd na 2 minuten:
door moet doos zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee maar de directe buren doen niet aan auto's van 5 jaar of ouder..............(te min voor ze ofzo??) Ik ga inderdaad wel even de auto verder doorsnuffelen, goede suggestie de vorige eigenaren waren erg precies lijkt het dus wie weet
voor ca 3 euro hal je de passende beugels bij de auto materialen zaak niet de moeite waard om de hele buurt af te lopen, en als je een andere radio koopt kun je ze misschien ook wel lenen,om de radio te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet iets gebruiken wat precies in die gaatjes past
een breinaald bvb zoals hier boven is genoemd
dan maakt 't niet uit of je iets naar buiten of naar binnen moet drukken
dan pak je een tang om je radio eruit te trekken
of als je via de onderkant van het dashboard erbij kan gewoon met je hand de radio naar voren drukken

een breinaald is misschien wat te zwak om te gebruiken
dan kan je ook spijkers nemen
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb honderden radio's ingebouwd en deed het vaak met twee van die minischroevendraaiers die een lipje in de metalen montageslede naar buiten drukken.

Eerst twee schroevendraaiers aan één kant, radio aan die kant naar buiten trekken en dan de andere kant doen. Soms zitten de gaatjes afgedekt door een plastic kapje, dat moet je er dan eerst aftrekken.

Zelf een beugeltje maken van een kledinghanger kan ook nog.