Ik wil een amateur videoclip schieten in de stad Utrecht, mag dit?

Het idee is dat we met een grote groep (a 5o man) een amateur filmpje schieten.
Een jongen loopt door de winkelstraten en hoe verder hij loopt hoe meer meiden hem volgen.

Probleem lijkt mij: dat je dus ook veel andere mensen op de video krijgt, die dat misschien wel helemaal niet willen.

Is het toch mogelijk om te doen ? Of moet je dan toestemming vragen en zo ja waar?
Natuurlijk dan ook de vraag: Hoe hoog schatten jullie de kans dat het dan mag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Volgens mij moet je daar een vergunning voor aanvragen. Al bij 15 mensen of meer is er al sprake van een evenement. Informeer bij de politie of de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk wel dat het mag,anders moet je even de gemeentesite bezoeken,daar vind je het wel.
En dan vraag je aan de mensen daar in de omgeving of zij het goed vinden.
Groetjes,Linda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat het mag, pas alleen op dat er geen scenes in voorkomen waardoor de paniek in heel Utrecht uitbreekt. (Dus laat die jongen niet zijn tas ergens "vergeten" , want dan heb je zo een handvol bommeldingen