Er zijn 11 cirkels die allemaal gescheiden moeten worden door slechts 3 rechte lijnen. Hoe wordt deze puzzel opgelost?

Weet iemand hoe dit gedaan kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is dat niet mogelijk;
als je 3 rechte lijnen pakt kan je daarmee maximaal 7 individuele gebieden afbakenen...dus niet de 11 cirkels scheiden.

Toegevoegd na 13 minuten:
met 4 lijnen zie oplossing in afbeelding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Egt geen idee,
is het wel mogelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan helemaal niet. Om 11 punten te scheiden heb je minstens 4 lijnen nodig.

1 lijn = 2 punten
2 lijnen = 4 punten
3 lijnen = 7 punten
4 lijnen = 11 punten