Waarom is PinkPop dit jaar niet met pinksteren?

Vroeger was het echt in het pinksterweekend, maar nu is het plots een week daarna.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (8)

Ze kunnen betere artiesten boeken zo. Rekening houdend met hun tourschema en met andere festivallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koninginnedag is ook niet met de verjaardag van de koningin.

PinkPop is zo bekend dat ze het kunnen maken dat ze zich een week later kunnen manifesteren. Als de koningin dat mag, waarom PinkPop dan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinkpop begon eerst helemaal aan het begin (of eigenlijk zelfs nog voor) van het festivalseizoen. Dit maakte het moeilijk om de internationale artiesten te boeken. Door het een weekje te verschuiven, zijn veel artiesten in de buurt en makkelijk te boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2008 is het festival ook een weekend verschoven, omdat pinksteren vroeg viel dat jaar. Bands gaan liever eind mei/ begin juni toeren en op die manier kunnen ze een betere line up krijgen.
Ook is het belangrijk om te kijken welke grote festivals er nog meer dat weekend zijn. Rock am Ring (in Duitsland) is van 3 tot 6 juni en daar spelen altijd enorm grote bands. Nu Pinkpop hier bijna aan grenst kunnen ze meer gebruik maken van de bands die dan in de buurt zijn. Op die manier kun je makkelijker veel goede bands op Pinkpop krijgen. Vandaar dat ze die beslissing gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb begrepen dat een aantal belangrijke artiesten tijdens het pinksterweekend niet konden, vandaar dat ze het een week verschoven hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was eigenlijk het plan om het later te plannen omdat het dan lekkerder weer zou zijn, omdat er jaren achter elkaar regen was.
Hier is echter vrij weinig van terecht gekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo kan de organisatie rekening houden met de artiesten en hun agenda's.
Er is rond deze periode ook een groot festival in België waar veel van dezelfde artiesten optreden.
Als Pinkpop nu een weekend verschuift dan kunnen de artiesten of beide festivals optreden.
En is er in Nederland dus kans op grotere namen van bekendere artiesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Pinksteren dit jaar vroeger viel dan anders.