Ik geef zaterdag een feest. Welke muziek MOET ik hebben en ideeën voor lekkere kleine hapjes?

hapjes liefst ook makkelijk klaar te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De muziek hangt af waar je zelf van houdt, of die van je vrienden en vriendinnen.

Kaas
Snij verschillende soorten kaas in hapklare brokken en serveer met prikkers. Gebruik bijvoorbeeld jonge kaas en komijnenkaas. Ook lekker in combinatie met augurken of zilveruitjes. Ook een lekkere combinatie is kaas met gember, en kaas met ananas.

Vleeswaren
Snij verschillende soorten dikke plakken vlees in hapklare brokken en serveer met prikkers. Of rol dunne plakjes vleeswaren op en zet ze vast met een prikker. Gebruik bijvoorbeeld cervelaatworst en boterhamworst. Ook lekker in combinatie met augurken of zilveruitjes.

Sandwiches
Maak diverse sandwiches en snij deze in hapklare driehoekjes. Prik voor het gemak in iedere driehoek een prikkertje.

Koud vlees
Serveer verschillende soorten koud vlees, zoals drumsticks of gehaktballetjes. Eventueel met passende sausjes erbij.

Toastjes met kaas
Serveer verschillende soorten toastjes met 2 à 3 (Franse) kaassoorten.

Toastjes met salades
Serveer verschillende soorten toastjes met 2 à 3 salades, bijvoorbeeld een tonijnsalade, kipsalade of een eiersalade.

Chips met dipsausjes
Serveer verschillende soorten chips met kommetjes dipsaus erbij. Gebruik kant-en-klare of zelfgemaakte dipsausjes.

Mini-pizza’s
Snij een grote pizza in stukken of maak zelf kleine ronde pizzaatjes.

Wraps zijn ook altijd erg lekker met bijvoorbeeld zalm en kruidenkaas.

Quiche vindt iedereen bijna lekker, zowel warm als koud.

Alvast een heel leuk feest zaterdag !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

muziek: gewoon waar jij van houd. Hapjes: chips, nootjes, toastjes, kaasjes, worstjes. En natuurlijk taart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent zeventien dus neem ik aan dat er veel jongeren zullen komen. Voor muziek zou ik gewoon lekkere top 40 muziek nemen. Maar dat ligt er ook weer aan of er gedanst gaat worden en of je het in je huiskamer doet of in een zaal.

Voor hapjes MOET je gewoon hebben:

Chips, borrelnootjes, stukjes oude kaas, lekkere frituurhapjes (bitterballen, frikandellen).
Voor de mensen die aan de lijn doen; stukjes rauwkost (wortel, paprika, komkommer) met een dipsausje.

Wat ook lekker is om van die gekruide kippenvleugeltjes te nemen die je makkelijk kan opwarmen in de oven of magnetron.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hapjes: minipizza's, garnaalkroketjes en bitterballen etc.
Verder krabkoekjes, toastjes met een lekkere zelfgemaakte salade en gevulde tomaatjes.

Wil je nog meer ideeën??

Toegevoegd na 3 minuten:
Muziek: In de categorie Jazz is Lounge zeer geschikt voor feestjes, perfect als achtergrond muziek. En easy listening natuurlijk (spreekt vanzelf). Qua Easy Listening kun je gewoon skyradio opzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plakjes leverworst, chorizo en snijworst hoef je alleen te snijden. Blokjes kaas ook. Verder zet je van die kuipjes tonijnsalade, eiersalade, filet americain enzo neer. Doosjes toast erbij en laat iedereen het lekker zelf klaarmaken. Doe hetzelfde met stokbrood en kruiden- of knoflookboter. Snijplank en mes erbij en iedereen kan zichzelf bedienen. Ook een schaal met vlees- of aardappelsalade waar men naar behoeven uit kan scheppen is mooi makkelijk. Veel plezier op je feest; het wordt vast leuk met dat mooie weer van nu.
13 jaar geleden
Lekker hapje= augurk met boterham worst, gevuld ei, rest is al genoemd geloof ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
justin bieber?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toastjes ,makreel naturel gefileerd en deze mixen met divers sausjes,is erg lekker. Muziek,kan alleen maar Justin Bieber zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar leuke hitzone's gaan er altijd in, download via iTunes een paar leuke podcasts van Tiesto of zo lekker continu doorstampen! Kijk eens op de site van Radio 538 of Veronica.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ideetje voor zomerse sfeer: Muziek van Manu Chao en als hapje tortillachips met verschillende (zelfgemaakte) salsas, en eitjes gevuld met guacamole.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muziek van acda en de munnik en de dijk

hapjes stukjes worst en kaas en kleine pizza's