Hoe kun je zien aan een 2e hands Cartier Santos (horloge)dat deze echt is?

Ik wil een 2e hands Cartier Santos kopen, horen hier originele papieren of certificaten bij en zo niet, waar moet je hoofdzakelijk op letten dat je een echte koopt en geen nepperd, of zijn deze horloges tegenwoordig zo goed nagemaakt dat het verschil tussen een nepperd en een echte niet te zien is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

laat het controleren door een expert, ga er mee naar een winkel en vraag wat dat kost.
Zorg er wel voor dat niet de verkopende partij de winkel uitzoekt.
De horloges uit het verre oosten worden zo goed nagemaakt dat er zelfs lood ingedaan wordt om het exacte gewicht van de originele horloge te verkrijgen.
Het horloge openen en sluiten kan vaak alleen maar met speciaal gereedschap.
Het verschil tussen de echte en nepper is voor een leek niet te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een Cartier Santos horloge hoort een echtheidscertificaat. Zit dit certificaat er niet bij, dan kun je er haast wel van uit gaan, dat je te maken hebt met een nepper.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ga ervan uit dat het een nepper is, tenzij de verkoper jou echt kan bewijzen dat dat het niet is. Bedenk dat bedriegers geen oogbedekking dragen als in Donald Duck, maar goed kletsende normale mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke echte Cartier heeft zijn registratie formulier, een copie hiervan moet naar het moederbedrijf in Zwitserland gezonden worden. Ook hier is onder opgave van de fabrikagenummers na te gaan of het om een origineel horloge gaat.
Met een kleine voorcheck is wel te controleren of het redelijkerwijs aan te nemen is, dat het om een origineel gaat.

Neem een vergrootglas en bekijk de omgekeerde V van de zeven op de wijzerplaat. Het dunne pootje links mag geen streepje zijn, maar hier moet de naam Cartier staan, wat met het blote oog nauwelijks waarneembaar is. Indien dit klopt zal het zeer waarschijnlijk een echte zijn. Er is mij nog nooit een nepper onder de ogen gekomen met dit specifieke detail.
Maar safety first!!