Vanaf welke leeftijd is het boek "komt een vrouw bij de dokter"geschikt?

ik heb hem zelf niet gelezen en kan het ook niet vinden

Toegevoegd na 30 minuten:
de leerkracht van mijn dochter 14 jaar heeft dit geadviseerd om te lezen en een boekverslag van te maken. Ik heb er natuurlijk wel het één en ander over gehoord en gezien en het leek mij nogal vrij heftig, ook qua schuttingtaal en vrijscenes, die heel uitgebreidt schijnen te zijn beschreven?
Mij leek het nog niet zo'n geschikt boek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik 'mag' er eigenlijk niet over oordelen want ik hebt het (bewust) niet gelezen, omdat het verhaal me helemaal niet aanspreekt, ik wíl het gewoon niet lezen.
Vind dit zeker niet een boek wat op scholen aangeraden moet worden.
Zouden mijn kinderen dit advies krijgen, zou ik zeker contact opnemen met de leraar, er zijn zoveel mooie boeken, laat deze maar mooi in de kast staan.
Daarbij vind ik 14 al helemaal te jong voor dit boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens. Ik heb het op aanraden van een kennis gelezen die het zo;'s ge-wel-dig boek vond, en ach, je leest het in twee dagen uit, dus okee. Zonde van mijn tijd geweest.

Andere antwoorden (5)

Ik zou het niet aan kinderen laten lezen, niet alleen gezien het onderwerp en het moraal van de hoofdpersoon, maar ook door de hoeveelheden schuttingtaal die her en der in het boek verspreid staat.

Persoonlijk vind ik 16 jaar en ouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja kopt... Floortje Bloem bedenk ik me opeens...
zondag
13 jaar geleden
Zo is dat Loenie, ik ook. +1 als 't kon.
zondag
13 jaar geleden
Francoise Sagan. Bonjour tristesse. Toen de nonnen dát ontdekten (ik had het gewoon op mijn lijst gezet) gingen ze naar mijn vader. En idem dito voor Walschap. Houtekiet. Mijn vader zei: "Van mij mag ze".
zondag
13 jaar geleden
En kan je nagaan Loenie, toen was ik nota bene al zeventien! (Sagan had ik met 13 al gelezen; geleend van mijn vader :-) en Walschap toen ik 16 was).
Voor de film staat een minimumleeftijd van 12 jaar.

Dat zal dan voor het boek ook wel gelden.
Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 12 jaar er iets aan vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het boek wel gelezen maar zou kinderen onder de 16 jaar hier niet mee confronteren. Ze zouden het best aan kunnen maar heeft geen enkele positieve bijdrage en geeft een scheef beeld van relatie man/vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met je eens +1
Afgezien van het feit dat ik het niemand zou aanraden, al ben je 80, zou ik het zeker niet aan te jonge kinderen laten lezen of althans niet zonder de nodige toelichting en een goed gesprek. Ze zou wel eens een HEEL raar beeld van mannen kunnen krijgen, want de hoofdpersoon heeft echt een heel flink steekje los.

Voor alle zekerheid kun je het zelf lezen (als je je er door weet te worstelen trouwens), en dan besluiten of jij het voor jouw dochter geschikt vindt. Er zijn anders nog meer dan genoeg boeken om met plezíer te lezen en een verslag van te maken.

het boek ligt overal voor een drol en drie knikkers in de aanbieding (rond een tientje meen ik), en anders heeft gemiddeld ongeveer 3/4 van de mensen die je kent het wel in de boekenkast staan. Beetje jammer de ik de mijne net vorige week in de oud papierbak heb gegooid, anders kon je die wel krijgen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Had mijn exemplaar van iemand gekregen en meteen weer weggegeven toen ik het uit had. Begrijp al die ophef erover niet (ik was absoluut niet tot tranen toe geroerd zoals de media mij wilden doen geloven dat ik zou worden); hoef de film dus ook niet te zien.
De film is voor 12 jaar en ouder, dus ik zou datzelfde aanhouden voor het boek.