Kan je ritmegevoel met dansen op latere leeftijd (50+) aanleren bijvoorbeeld bij een dansschool?

Toegevoegd na 6 dagen:
achtergrond is om meer met iemand te kunnen dansen op leuke popmuziek, mijn ritme schijnt ""anders"' te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Ik denk dat je vooral niet moet praten over aanleren.

Muziek moet je voelen, al je emotie er in gooien en bewegen met je hart. En vooral niet om je heenkijken of je het wel goed doet, want het gaat om jou en niet om de andere mensen.

Dus alle onzekerheid weggooien en het gevoel er in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Op mijn vorige dansschool hadden ze daar speciale groepen voor omdat het aanleren van ritme langer in beslag neemt dan bijv. jeugdgroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je geen ritmegevoel hebt is het lastig, tenminste wanneer je vanuit je gevoel wil dansen, ritme aan te leren .

Aanleren kan wel, maar dan ben je meer met je aandacht bezig dan met dansen (plezier maken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt ritmegevoel kan je niet aanleren.Wel verbeteren zoalsmuziektalent.Ritmegevoel moet in je zitten.

En dansen moet ook plezier geven,niet een houterig spel omdat je het goed wil zijn.