Weet iemand hoe je gemakkelijk (weinig materiaal) een tiental trommels kunt maken?

Ongeveer de grootte van een koffiebord. Het liefste toegankelijk voor kinderen, met huis-tuin-en-keuken spullen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vraag bij een tapijtboer in de buurt of hij nog een 'wc-rol' van het tapijt overheeft. Die worden toch meestal weggegooid. Even zagen en je hebt mooie kleine buisjes. Dan nog papier of folie er overheen spannen. En dan... rammen maar !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je pakt het aardewerkpotje (of je bakje) en die schilder je mooi. Bijvoorbeeld met allemaal punten erop. Als het droog is kun je ook nog mooie versiersels van tape opplakken. Dan pak je de ballon en knipt het tuitje eraf, dan rek je de ballon even uit en doe je het om het potje. Dit gaat vaak nogal moeilijk maar het moet lukken. Als het niet lukt kun je het tuitje nog ietsje verder afknippen.
En als het er eenmaal omzit dan heb je een mooie trommel. Nu moet je ook nog stokjes maken.
Pak een satéprikker en draai aan het eind wat tape erom heen. Geef het stokje ook nog een leuk kleurtje en dan is het klaar om te gaan trommelen!

Toegevoegd na 2 minuten:
met een mayonaise emmertje gaat het ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een groot leeg conservenblik nemen, een ballon die je aan de onderkant afknipt, eroverheen spannen en houten pollepels nemen, maar...... kijk eens op de site;
www.kinderpleinen.nl. Dit is een hele leuke site, met zoveel ideeën! Scroll door tot bijna onderin bij 'muziek verzamelplein'. Hier staan allerlei knutseltips.