Waarom hoor je altijd op de achtergrond in lach films gelach als er mensen een opmerking maken in een film?

als er in een lach film een opmerking gemaakt word.. heb je op de achtergrond een groep mensen die lacht waarom is dat is mijn vraag.

14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Lachen is aanstekelijk. Doordat mensen in een serie lachen wordt de serie nog vrolijker. Grote kans dat veel grappige opmerkingen je niet eens zouden opvallen zonder het gelach. Door het gelach erbij, verschijnt er ook op jouw gezicht een glimlach.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wodka
14 jaar geleden
dankje voor je reactie ;)
eigenlijk best logisch!

Andere antwoorden (5)

Ja klopt ik denk dat het is om de kijker te stimuleren ook te lachen. En zijn het ook stukjes om de "humor"op te krikken ,anders is het zo stil. Maar soms erger ik me er aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wodka
14 jaar geleden
dankje voor je reactie..ik erger me er soms ook wel eens aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SOMS?? ik erger me er groen en geel aan, soms ook rood..
Vaak zap ik dan ook meteen op een andere zender +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja loes ,want meestal kan ik er helemaal niet om lachen.
wodka
14 jaar geleden
haha ja ik erger me er ook rood aan.. gewoon omdat het irritant is.. en meestal is de opmerking nog niet eens leuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet, ik denk dat het zonder dat irritante gelach veel leuker kijken is.
Ik ben wel eens bewust gaan luisteren naar dat lachen, het lijkt wel een bandje wat op repeat staat, omdat je telkens de zelfde lachjes terug hoort ..irrgg..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt je hoort dan vaak het zelfde geblaat hahha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha ja op commando lachen lijkt het, zo werkt dat niet bij mij.
Je avatar is weer enig ,daar kan ik wel om lachen. Het lijkt wel of ze een modeshow lopen Loenie. hahhaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaa geweldige beestjes.
Dat is geen groep mensen. Dat is er later onder gemonteerd.
Nep dus. Dan lijken de grappen leuker.
AWM
14 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je de zogeheten 'canned laughter', dat wil zeggen toegevoegd gelach bij met name comedy series. Met name Amerikaanse comedy series maken hier gebruik van, ook al zegt men dat het voor een live publiek wordt opgenomen. Dit is een vak apart. Na de opname zet een specialist het gelach erbij, daar waar ook gelachen moet worden - of gegniffeld. Het is ongelofelijk uit hoeveel soorten 'gelach' er kan worden gekozen.

Met name in de jaren 60 en 70 werd veel gebruik gemaakt van canned laughter. Dat had ermee te maken dat men vond dat live publiek soms niet lachte als dat moest, of soms te veel en te lang lachte - en dat kwam dan onnatuurlijk over bij de opnames.

Sinds de jaren 80 kwam meer en meer de trend om toch met live publiek te werken (al dan niet in combinatie met canned laughter). Veel shows werken tegenwoordig helemaal zonder gelach, niet van publiek en niet van een band.

Tja, en waarom? Gedeelde smart is halve smart, gedeelde vreugd is dubbele vreugd. Dus als je iemand hoort lachen, is het veel makkelijker voor jou om te denken: he, wat grappig. Of je mist de grap, maar je hoort toch lachen, zodat je denkt: he, ja, grappig, dat was een doordenkertje. Het is gewoon iets sociaals - zoals je vaak in gezelschap ook meer en harder lacht als anderen hard lachen. En Amerikaans he, alles wordt voorgekauwd - mensen vinden het wel makkelijk, als ze weten wanneer ze wel en niet moeten lachen waarschijnlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag lijkt erg op deze:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervolg-vorige-vraag-comedy-nep.33517
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wodka
14 jaar geleden
kan ik ook niks aan doen.. volgens het progamma was er nog niks gesteld en boeiiend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja hij kan het niet altijd even goed vinden maar zoek het dan eerst even na via "zoeken".
wodka
14 jaar geleden
jaa ik dacht dat ding doet het wel goed.. blijkbaar niet maar ja er word toch op de vraag geantwoord ;)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja, misschien heb je wat aan de link hè? :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Wodka, Als ik jou was, zou ik hem nu snel sluiten voordat je je drie punten kwijt bent ;)
wodka
14 jaar geleden
hoezo :)?
Dit is een duidelijke onderschatting en belediging voor de kritische kijker. De "lachgeluidsbanden" dienen om te lachen als er volgens de regisseur te lachen valt. Mogen wijzelf daarover niet beslissen, aub? Lachbanden werken zelfs iiriterend. Dus het anwtoord is duidelijk : dit kan alleen afkomstig zijn van een primitieve beschaving waar lachen op commando moet.