Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een liedje een cover als het om een solo artiest gaat, die het origneel met zijn band uitbracht

had de discussie over het liedje "easy" van lionel ritchie, origneel was van de commodores waar hij lid van was

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat hangt er vind ik een beetje vanaf of die persoon mee heeft geschreven aan het liedje dan wel een "dragend" persoon in die band was. Maar in het algemeen zou ik het niet als cover zien maar als "nieuwe" versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De definitie van cover is een uitvoering van een lied door iemand anders dan de oorspronkelijke componist of uitvoerder. In het geval van Easy is Lionol Ritchie de componist, dus is het geen cover als hij het lied solo uitvoert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vindt het op zich wel een cover. Als Paul McCartney een Beatles song covert is het nog steeds een cover van een Beatles nummer en wordt het niet opeens een McCartney nummer.
De 1e uitvoering van de originele artiest is de enige originele versie, alle daarna komende versies zou je covers kunnen noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet als je het zelf geschreven hebt.. mensen kunnen je eigengeschreven liedjes niet van je afnemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De versie van Lionel Ritchie is niet een letterlijke cover, zoals al eerder gemeld, vernieuwde versie is een betere benaming. Helemaal wanneer hij zelf de (co) auteur van het nummer is.

Er bestaat wel een cover van dit nummer trouwens, Faith no More heeft het gecoverd, te vinden op hun album 'Angeldust'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding