Waar gaat het nummer 'wats gebeurt' of zoiets over? Track van de jeugd van tegenwoordig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

watskeburt:

nou ja , hier heb je de tekst, :P

Props voor de Heist Rocker en de watskebuuurt
Watskebizzy bizzle rob robber
Mensen praten serieus maar ze weten van geen ene kanker van watskeburt. Maar der gebeurt veel serieus.
Komen die vocalen nog of moet ik beginnen

(refrein)
Je bent een sjembek dat zeurt
Maar je weet niet watskeburt, watskeburt, watskeburt
Je bent een MC dat ground
Maar je komt niet tot de grond, tot de grond, tot de grond
Je bent een MC met crown
Maar je weet niet wat is njou, wat is njou, wat is njou
Je bent een sjembek zonder klauw
En je bent niet 'bout it 'bout, 'bout it 'bout, 'bout it 'bout

Vieze Freddy alsof je dat niet wist
En ik drink tot de motherfucking fles leeg is
Heb pas doekoe als ik bierflesjes inwissel
dan ben ik als stanbeeld ah , fo shizzle
Je lacht maar ik maak hier geen motherfucking grappen.
Pus uit m`n pik je kan een lauw biertje tappen
Staat te spacen, maar 'k ben niet van Star Trek
Ook geen Bust-a-Bust maar ik breek wel je nek
"eheheh"
Komt alleen uit m`n achterste
Moeders met dochters ze verrachten me
Ben van baksteen alsof je dat niet ruikt
Want de een is dik en de ander gebruikt
Ik ben tuig van de eerste klasse
En je wast je handen al tijdens het plassen
Kijk me aan je weet precies hoe laat het is
Baksteen de rest is geschiedenis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag. -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor taal is dit nu eigenlijk, want ik kan hier in de verste verte geen chocola van maken. Ik begrijp wel ongeveer wat er gezegd wordt hoor, maar ik kan dit niet in verband brengen met een of ander straattaaltje dat ik wel eens gehoord heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze doen gewoon hun eigen ding. Jeweettoch. @Saph: Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal dat het wel zijn dat ze hun eigen ding doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de tekst leest begrijp je wat ze zingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel "taal", alleen veel gebruikt onder jongeren (straattaal).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg me dan eens uit welke vorm van straattaal het is. Ik heb veel woorden en uitdrukkingen uit dit liedje wel los gehoord, maar nog nooit heb ik iemand al deze dingen zien combineren op een dergelijke wijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom werd het ook een hit, mlodewijk.
De Jeugd van Tegenwoordig deed hiermee iets heel exclusiefs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is Props voor de highest rocker, niet heist ;)

Andere antwoorden (6)

Over veel zeggen maar weinig doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is trouwens watskeburt ;D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op deze site staat de songtekst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen antwoord. -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@novembergray niet iedereen heeft een antwoord op elke vraag, maar dat betekend nog geen -.
Ze helpen mee te denken!!
Er staat toch ook niet in de vraag dat ze de songtekst al wist, en of ze het vreselijk vond dat iemand haar die linkte?? Dus, even een compensatie plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saph, lieve schat, als je geen antwoord op de vraag kent moet je ook niet op het "geef antwoord op deze vraag"-knopje klikken.
Anders kan iedereen daar wel compleet willekeurige opmerkingen plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meedenken is geen willekeurige opmerking, en ook niet overbodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik helemaal met je eens.
Dat zal ook wel de reden zijn dat ze er een speciale plek voor hebben gemaakt: de reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze de tekst zou lezen zou ze misschien begrijpen wat de tekst beteked waar men over zingt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja psmans heeft wel een beetje gelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mexinater.
De vraag is "Waar gaat het nummer over", niet "Waar vind ik de songtekst."
Doepiedoep is waarschijnlijk zelf prima in staat de songtekst te vinden, maar wou een uitleg krijgen over de betekenis ervan.
Over personen die over onderwerpen praten waar ze niks van af weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat nergens over, alleen maar een stel woorden die door een stel gekken in elkaar zijn gefabriceerd omdat ze denken dat het wat is en school niet belangrijk vinden.

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens mij zijn hier behoorlijk wat fans, iedereen die negatief praat krijgt minnetjes ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat wel degelijk ergens over, moet je maar eens naar de intervieuws kijken van DJVT daar leggen ze het zo ongeveer uit.
maar ik moet eerlijk zeggen, waar het nou precies over gaat het nummer 'watskeburt' weet ik ook niet, maar je kunt er natuurlijk ook altijd nog je eigen interpetatie aan geven, wat natuurlijk het mooiste is bij muziek

Toegevoegd na 2 minuten:
ik vind het persoonlijk zeker chille muziek, zeker 2e album de Machine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is het de bedoeling dat we het niet helelemaal snappen. net als smells like teen spirit destijds... ook niet echt goed te verstaan. ik denk dat hun doel is bereikt op het moment dat iemand zich afvraagt: maar wat zeggen ze nou eigenlijk, en dat het altijd een beetje in het vage blijft hangen.