Als er een almachtige god is, kan die dan een hotrod bouwen die zo snel rijdt dat zelfs hij hem niet meer kan bijhouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke paradox! Ik ken hem in een andere versie.

Antwoorden (10)

Nee. De wetenschap heeft laten zien dat het reizen met een snelheid sneller dan het lich tniet mogelijk is. Omdat een hortord een fysiek object is, zal deze oneindig zwaar worden bij het benaderen vand e lichtsnelheid.

Omdat deze almachtige god overal tegelijk is, akn hij altijd sneller dan het licht op de bestemming van de auto zijn, en zal dus altijd sneller zijn dan de fysieke limiet op snelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al eens in een licht andere vorm gesteld.

Naast almachtig is God ook alomtegenwoordig, dus Hij gaat dwars door de hotrod heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al is de Hotrod nog zo snel....
Bovendien: als het niet zou kunnen dan kan er een Botrod gebouwd worden, eventueel met zitplaats, en die is weer net iets sneller dan een Hotrod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn op deze vraag meerdere antwoorden mogelijk. Het gaat hier om de god-paradox. Lees hier meer over dit filosofische probleem:

http://simple.wikipedia.org/wiki/God_paradox
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft de mensen hersenen gegeven. Hiermee kunnen ze nadenken, zich ontwikkelen en zelf dingen uitvinden.

Aangezien de ontwikkelingen steeds sneller gaan de laatste tijd, kun je in de toekomst nog van alles verwachten, maar dan van de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij werkelijk almachtig is, hoe hij niets te bouwen. Hij hoeft ons alleen maar te laten denken dat hij het gebouwd heeft en dat hij heel snel is.

Ons denken staat boven de wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog een klein was luidde de vraag onder ons, kinderen: "Kan God een steen maken die Hij zelf niet op kan tillen?" Daar hebben we ook nooit antwoord op gekregen.
14 jaar geleden
nee, dat kan niet.
het gaat hier over snelheid, over snelheid bijhouden.
indien god bestaat
is hij/zij in staat snelheid, tijd, ruimte te ordenen én te overzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zou kunnen is hij dus niet almachtig,en als het niet kan is hij ook niet almachtig dus de almachtige bestaat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt precies de tegenstrijdigheid in het verhaaltje blootgelegd. Ga henen en verdring je verdriet over jouw onzekerheid over de oorsprong en het doel van het leven. Neem anders een stevige borrel of een joint :-)))