waarom is er s'avonds geen reclame op de radio, en overdag wel?

als ik s'avonds(rond 11 uur ) naar de radio luister, is er geen reclame, terwijl je er overdag mee doodgegooit word. waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*gegooid ;)

Het beste antwoord

Reclames, zowel op tv als op de radio worden afgestemd op een bepaalde doelgroep en daarmee gelijktijdig aan de tijden. Met radio is het over het algemeen zo dat er in de (late) avond niet of minder wordt geluisterd en hierdoor heeft het adverteren dus geen zin. De adverteerders geven dit geld liever uit aan de tijden op prime time.

Let maar eens op op de reclames die je hoort, op de tijden en op de doelgroep. Uiteindelijk ga je vanzelf een bepaald partroon herkennen en snap je het allemaal beter.

Zo zie je rond de klok van 5-6 namiddag altijd veel reclame geprojecteerd op kinderen (met name rond de feestdagen doen deze het goed). En zo hoor en zie je rondom voetbal wedstrijden veel relame over bv bier en chips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Adverteerder willen graag adverteren op de momenten dat er het meeste luisteraars zijn. En dat is nou eenmaal niet 's avonds en 's nachts.
AWM
14 jaar geleden
Er wordt 's avonds wel reclame uitgezonden. Ik luister vaak om 11 uur 's avonds naar Radio 1 en vaak wordt er rondom de nieuwsuitzending reclame uitgezonden, echter zijn er ook wel eens dagen waarop dit niet gebeurd.