Wat voor spelletjes kun je spelen met zijn tweeen als je geen bord of pionnen hebt?

wat kun je zo'n beetje zelf in elkaar zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
46.1K

Het beste antwoord

Woordspelletjes;

Iemand begint met het woord ;"water" de ander vult aan; '(water) kraan, antwoord: kraanvogel, antwoord; vogelvlucht ,antwoord; vluchtauto, antwoord; autoband, bandbreedte,breedtegraad enz. tot iemand niet verder weet , die is af.
Kan ook; een centraal woord als bijv.water; waterdruppel,waterspat,waterslag, waterglas enz. om de beurt hè.

Of je hebt ieder een vel papier en een pen. Je neemt een krant en iemand prikt met gesloten ogen een letter uit de krant. Het wordt bijv.een "A". Nu schrijft ieder een land, een stad, een rivier, een jongensnaam, meisjesnaam, groentesoort, fruitsoort, automerk,bloemennaam of whatever, op. In een bepaalde tijd dan, anders denk je te lang na. Is de tijd om, dan wordt vergeleken. Wie de meeste heeft gevonden, is winnaar.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier heb je inderdaad helemaal niets voor nodig behalve je brein :-)

Andere antwoorden (13)

Als je het wat vaker gedaan hebt, kun je rollenspelen redelijk rap in elkaar zetten. Heb je hooguit een paar dobbelstenen en pen en papier voor nodig, maar zelfs dat kun je wel missen als je creatief aan de haal gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Galgje, boter kaas en eieren, vroeger deed ik wel eens slagschip gewoon van een papiertje, ik zie ik zie wat jij niet ziet, hints, en nog veel meer.
Maar ik moet dit antwoord snel neerzetten, anders zijn er tig GVers me voor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan nog niet snel genoeg... Moet heel frustrerend zijn. ;-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi ;-)
Blindschaken of dammen is wat lastig, geef ik grif toe, maar er zijn allerlei taalspelletjes zoals galgje of die je zelf kunt bedenken of binnen een secode associëren op het woord wat de ander net gezegd heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Binnen een seconde natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk wel de dobbelstenen nog.Daar zijn tal van spelletjes mee te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb onlangs nog met iemand zitten yahtzeeën met alleen een vijftal (handvol?) dobbelstenen - niet eens papier en pen. Ook nog eens goed voor je hoofdrekenen en geheugentraining.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@muts zoals?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken wie er met 3 worpen het hoogst aantal punten heeft.
En met 6 x gooien,dan zet je iedere worp een steen opzij met het hoogste getal.
Of misschien heb je een heleboel dobbelstenen in huis dan ga je ze stapelen.
Wat ook leuk is...Kaartje blazen!
Zet een bierfles op tafel,leg daar een stapel speelkaarten op en blaas er zachtjes een af.Dat doe je om beurten hé,als jij er 1 afblaast mag de volgende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt leuk :-)
Lees eens in de Kama-Sutra... Allemaal zonder bord en zonder pionnen... En je kunt het allemaal zelf in elkaar zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahah, tja, nou goed, okay, maar ik wil er ook een paar voor met de kleren aan hoor! :$
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhahaha.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je kleren aanhoudt is het nog steeds de moeite waard om deze spelletjes te spelen met zijn tweeën hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha +
kaarten daar heb je geen pionnen en bord voor nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kamertjes verhuren! Allemaal puntjes zetten op een papier en vervolgens de puntjes om de beurt verbinden tot 'kamertjes' en proberen de meeste kamertjes te krijgen. Kan ook op je computer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet"!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dat is?
nu wil ik het weten ook!
AWM
14 jaar geleden
Nee, gekkie, dat moet je dan dus raden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm... is het grijs?
Het leukste spel voor 2 personen vind ik het kaartspel van Catan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knobbelen
6 lucifers zijn voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe doe je dat dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je neemt 1-2-3 lucifers in je dichte hand
De tegen partij doet dat ook
Je om de beurt raden wat het totaal is
als iemand het totaal geraden heeft,dan heeft die gewonnen.
De prijs kan je zelf verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks :-)
Het zijn kinderspelletjes:

Schaar, steen, papier
daar heb je alleen je handen voor nodig
je zegt tegelijk schaar steen papier
als laatste maak je een gebaar voor bijv. papier
dat is je hele hand.
of bijv. schaar
dan steek je twee vingers uit
of bijv. steen
dat is je vuist

schaar is sterker dan papier, want dat kan ie knippen
papier is sterker dan steen want dat kan ie inpakken

van een papiertje vouw je een .....vorm pfff hoe heet dat?
HET GAAT ZO: je zegt hoeveel keer? vier keer
dan haal je je vingers vier keer heen en weer
op de binnekant zet je bijv getallen, iemand noemt een getal, en aan de binnenkant heb je een gekke opdracht
gezet: bijv. loop een rondje of 3 rond de tafel,
of wat je leuk vindt.

papiervouwkunst vliegtuigjes vouwen,
van wie komt het vliegtuigje het verst?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Dammen, met knopen of papierrondjes (knippen)
* Verstoppertje..
* Mens erger je niet :)
* Kaarten
* Pak een a4tje en vouw die als een harmonica op, teken om de beurt iets: jij begint met het hoofd en vouwt het blaadje om, je partner tekent dan iets eronder. Zo ga je door tot het a4tje vol is, en dan open vouwen.
* Het spel met saté prikkers, bosje vasthouden en op de tafel zetten en laten vallen, dan proberen om de beurt er een af te halen zonder dat de andere stokjes bewegen.
* Samen een chocoladetaart bakken en dan op smullen..
* Of ga samen lekker knuffelen, kan a-vondvullend zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Molenspel.
Kun je tekenen op een stuk karton en met b.v. knopen (als fiches) spelen.