Weet iemand waar al die kermisattracties in deze wintermaanden zijn gebleven? Is er ergens nog een leuke winterkermis te vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

Kermis weet ik niet.
Maar wel een leuke kerstmarkt!

In Dordrecht 11,12,13 December.

Een weekeinde lang zijn de historische straten in de binnenstad van Dordrecht in kerstsfeer. De kramen van de grootste buiten-kerstmarkt van ons land staan in 2009 van vrijdag 11 tot en met zondag 13 december opgesteld op de Groenmarkt, Grotekerksbuurt, rondom de Grote Kerk en op de Voorstraat.

Alle kramen zijn sfeervol versierd en bieden (zelfgemaakte) cadeautjes, kerststukjes, ambachtelijke producten en lekkernijen.
Bij de Grote Kerk, die ook te bezichtigen is, is een stal met dieren. Verder natuurlijk veel kerstmuziek door koren en muziekensembles, winterse hapjes en dranken, kinderattracties, een kerst sing-a-long en op het Scheffersplein een gezellige kerstijsbaan.
Op vrijdag en zaterdag is de kerstmarkt ook 's avonds open.

http://www.kerstmarktdordrecht.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de Vrijthof in Maastricht.
Zie verder:
http://www.kermis.nu/
Alles over kermissen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt naar Winterland Maastricht gaan. Die staat op het Vrijthof en is nu open tot na het nieuwe jaar. Naast kermisattracties zoals een gigantische reuzenrad kun je er ook schaatsen in de open lucht. Het is open tot laat in de avond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die trekken net als sommige vogels naar zuiderlijker streken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek eens op Eckelboom, Rumpt. Dit is een familie van kermisexploitanten bij ons in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds enkele jaren heb je ook winterkermissen waar veel kramen staan.
tot de jaren 60 gingen de kermisexplotanten naar hun vaste woonplaats en daar werd alles schoongemaakt, goed onderhouden, in het vet gezet, geschildert en gerepareerd.
tot die tijd kwamen de meesten explotanten uit de omgeveing Breda en Bergen op Zoom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de winter zijn er nauwelijks kermissen, in maastricht staat een reuzenrad en een draaimolen op een kerstmarkt op het vrijthof, wil je echt kermis beleven in de winter ga naar het markiezenhof in bergen op zoom, waar je alle oude atracties en spellen kunt spelen en beleven, er staat ook een enorm kermisorgel van Janvier dacht ik, ook allerlei snoep zoals stekken en lekbollen kun je er kopen. Is echt de moeite waard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is al geweest

http://www.sint-niklaas.be/kalender/index.php?smode=Daily&action=View&event_id=14316&caldate=2009-12-6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel kermisexploitanten is het seizoensarbeid. In de winter hebben ze een andere baan en wonen ze in een gewoon huis. Bovendien moet er ook onderhoud worden gepleegd en het nieuwe seizoen voorbereid.
Dit heb ik een poosje geleden gelezen in de Volkskrant.