Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand nog tips om het achter de schermen bij een toneelproductie aangenaam te maken?

Het gaat mij vooral om de stinkende kleren, de duisternis in de coulissen en het dringen. Maar allerlei aspecten maken het je onaangenaam, zoals het vallen van rekwisieten en met de hele groep twijfelen of je wel op moet; iemand tips?

[de afbeelding is niet tijdens een voorstelling maar ervoor; de duisternis valt daarom nogal mee]

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
676

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hebben ze daar normaal geen toneelmeesters voor, of hoe heet zo iemand? Misschien zouden jullie iemand kunnen aanstellen - al dan niet vrijwillig- die dit soort dingen achter de schermen voor zijn/haar rekening neemt.

Het opfrissen van de kostuums, wat Jet zegt: zorgen dat er alleen maar wat staat wat je ook werkelijk nodig hebt, en zodra een rekwisiet van het podium gaat meteen opbergen, zorgen dat de juiste persoon op de juiste plek staan bij het op moeten, etc. Allemaal iets waar je eigenlijk een apart iemand voor nodig zou moeten hebben die deze dingen doet terwijl de acteurs op het podium staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga er van uit, dat je zelf in een toneelgroep zit en daarom deze vraag stelt.

Informeer eens bij andere toneelgroepen naar de manier waarop zij het achter de schermen aangenamer proberen te maken.

Ik zou je in ieder geval adviseren elkaar voor de voorstelling niet zenuwachtiger te maken dan iedereen al is.
(Lees meer...)
Antoni
14 jaar geleden
Goede voorbereiding, weten wat je doet. En een goede technische doorloop van te voren: waar staat wat, wie neemt wat mee het toneel op en het er weer mee af en waar zetten we het dan heen. Dus een kwestie van veel oefenen en je rol goed kennen., dan twijfel je niet wanneer je op moet, dan weet je het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding