Bestaat er ook muziek zonder ©copyright voor bijvoorbeeld onder een filmpje die je op youtube of je eigen website wilt zetten?

Ik ben bezig om een soort instructievideo te maken die ik op youtube en/of mijn website wil plaatsen. Ik vindt het wel leuk om daar wat muziek onder te zetten maar wil niet in de problemen komen ivm het ©copyright, dus ik vroeg mij af of er ook muziek bestaat die je gratis mag gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, Google even op "Royalty free music".
Dan kom je bijv. hier uit:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooie muziek gevonden hier. Dank je wel! +10

Andere antwoorden (3)

Creative commons is een organisatie van en voor artiesten die hun werk juist graag willen delen en anderen aanmoedigd om er mee aan de haal te gaan. Het enige wat er van je verlangt wordt is dat je ergens de naam van de auteur vermeld als je het gebruikt.
Jamendo.com is een website met een grote verzameling van muziek door artiesten die op deze wijze hun muziek verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet toevallig een (amateur) muzikant in je kennissen-/vriendenkring? Misschien kan die wat leuks voor je inspelen. Heb je meteen iets origineels en unieks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel zelfs.
Geenstijl schreef er een artikel over:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/10/en_buma_wat_doen_we_nu.html