Waarom gebruikt men voor filmtrucage een blauwe of groene achtergrond en niet een andere kleur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Blue may have been chosen because it is least prominent in skin tone. Skin tone is made of a combination of red and green with a little blue.

Blauw is minder prominent aanwezig in huidskleuren, huidskleuren zijn een combinatie van rood en groen met een beetje blauw

Toegevoegd na 54 seconden:
verdere uitleg op website
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het antwoord en de site +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk

Andere antwoorden (2)

AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij vraag is: Waarom BLAUW of GROEN en niet een andere kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja sorry je hebt gelijk.
Je antwoord is duidelijk.
AWM
14 jaar geleden
Ok, ok. Je kunt je minduimpje niet meer ongedaan maken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets vriendelijker mag ook wel hoor!
AWM
14 jaar geleden
Dat is zo. Ik heb er spijt van, zal mijn reactie laten weghalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goedmakertje voor het minnetje: +1 op de grafiek vraag
AWM
14 jaar geleden
Dank je. Ik zal het nooit meer doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman,heil! Ik geloof dat je zo ongeveer op elke vraag wel kunt antwoorden :Zie mijn antwoord op...enz!
Wordt het er zo makkelijker op,of kom je ook nog wel originele vragen tegen?
AWM
14 jaar geleden
Nou, het zou makkelijker moeten worden, maar het zoekt zo lastig op deze website :(
Ik weet niet wat het is, er is iets mis met het zoekalgoritme ofzo. Ik kan maar heel moeizaam mijn antwoorden terugvinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je profiel kun je toch de antwoorden je gegeven hebt terugvinden? Ik heb overigens geen idee,hoever je terug kunt gaan.
het decor, de omgeving wordt zo uitgestrekt mogelijk en van op zeer grote
afstand weergegeven. Personen zijn amper zichtbaar en de omgeving wordt nog van op vrij grote afstand weergegeven, maar eventuele
personages zijn al goed zichtbaar en tot op zekere hoogte herkenbaar.
Daarom worden die kleuren vaak gebruikt...