Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke soorten humor zijn er?

Liefst met voorbeeld natuurlijk.

Toegevoegd na 34 minuten:
* zwarte humor
* cymisme
* lik-op-stuk humor
*slapstick...

je weet wel...

Toegevoegd na 3 uur:
* Ik heb als doel met deze vraag aan een buitenlandse vriend te vertellen dat als je de ene soort humor niks vindt, je bij een andere misschien van je stoel rolt van het lachen...
Er is hier nogal wat weerstand tegen de hokjesgeest geloof ik, terwijl dat toch echt de bedoeling niet was.
Er ZIJN gewoon verschillende categorieen humor, of jullie dat nou leuk vinden of niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Droge humor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha! +++!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige antwoord wat echt bij de vraag hoort! :-)

Andere antwoorden (6)

Op wikipedia is hier een vrij duidelijk stuk over geschreven (stijlvormen). Kijk hier eens verder voor meer info.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik moet lachen dan beschouw ik het als humor... Ik kan alleen humor voor mezelf vaststellen, voor anderen niet...

Wat ze ook schrijven in wikiwiki of elders... Er is er maar één die het voor XiniX kan beoordelen en dat is als zijn mondhoeken naar achteren gegooid worden en er een tijdelijk sneller ritmisch in en uitademen, dan spreekt hij van humor...

En het is veel vaker zo dan menigeen denkt...

Toegevoegd na 1 minuut:
Zal wel galgenhumor zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duizenden, miljoenen soorten humor. Simpelweg omdat alles wel door iemand als humor gezien wordt, terwijl desnoods de hele rest van de wereld dit niet vind.
Humor is helemaal persoonlijk en hangt af van wat JIJ grappig vindt.
Je kunt verschillende grappen natuurlijk wel in hokjes bij elkaar gaan stoppen.. Maar daar doe ik niet aan mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de soorten waarbij je zo hard lacht dat je na het dichtdoen van je mond op je oorlelletjes bijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten humor bijv. over de Belgen de Nederlanders en over
Jantje en andere soorten humor.
Het meest populaire is de humor over de Belgen.
Er wordt steeds meer humor over de Belgen verzonnen.
De Belgen dachten dat de Nederlanders het hadden verzonnen maar het was
eigenlijk een heel andere cultuur.
Dus zo kwam er ook humor over de Nederlanders...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind niet dat humor zo duidelijk in hokjes moet worden gestopt. Iedereen heeft zijn eigen humor, en dat hoeft niet per se een titel te hebben als je het mij vraagt.

Sorry, geen antwoord op de vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging niet om hokjes, het ging om een uitleg. Denk je dat ze op de theaterschool dit niet uitleggen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding