Waarom schijnen weermannen en -vrouwen niet op te kunnen houden met het geven van een waardeoordeel over het weer?

Kunnen ze niet gewoon een objectief verhaal houden over het weer? Een uitroep als "Het was vandaag fantastisch weer!" op een zonnige dag, geldt echt niet voor iedereen.

Antoni
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Vroeger werd het weerpraatje objectief verteld. Maar weerpraatjes zijn saai. Er wordt nu wat meer een weershow van gemaakt. Men zal de ervaring wel hebben dat de kijker anders afhaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit komt vooral voor bij de commerciële omroepen, maar helaas is het overgenomen door de publieke. Het is vooral een 'maatschappijbevestigende' opmerking met als doel de mensen op de bank hun hoofden te laten knikken en zeggen: "Ja, inderdaad. Daar ben ik het mee eens.' Dit is jammer voor de minderheid die het hier niet mee eens is (waaronder ikzelf).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"het was een mooie dag vandaag" is zwaar subjectief en hoort dus niet thuis in het journaal. Je zal maar een boer zijn die dringend regen nodig heeft voor zijn gewassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de tv is dan ook een achterhaald medium waar je de propaganda voor lief moet nemen