Heeft Tilburg nou echt wel de grootste kermis?

Gisteren was ik in Tilburg op de kermis. De hoeveelheid spectaculaire attracties viel mij echter wat tegen. Vorig jaar oktober was ik in Leiden en kreeg nu de indruk dat daar veel meer van dat spul stond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De Leidse Kermis staat onder exploitanten van attracties bekend als één van de meest belangrijkste van het land. Alleen Tilburg kan Leiden naar de kroon steken. Gezonde concurrentie kan geen kwaad, is zelfs goed voor de bezoekers aan de Kermis." bron: http://www.3-october.nl/default.asp?id=854&page=&nieuwsid=89
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een grote kermis brengt weinig extra's meestal, jeheb alleen overal 5 tenten van, de diversiteit is meestal niet groter dan de gemiddelde kermis. Leids ontzet word je enorm genept, heel erg duur, gebeuren er om heen is echter wel veel gezelliger dan tilburg.

Het beste antwoord

Volgens Wikipedia wel:

- Tilburgse Kermis (de grootste kermis van de Benelux)
- Weert (op een na grootste kermis van Nederland)
- Leidens ontzet in Leiden op 2 en 3 oktober (op twee na
grootste kermis van Nederland)

Maar misschien viel het tegen omdat je er van tevoren veel meer bij had voorgesteld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee het is de grootste van de benelux.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut de grootste van de Benelux, met meer dan 240 uitstallingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je wel de hele kermis gezien:
Koningsplein, Piusplein, Heuvelring, NS plein, Besterdplein?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het waar is weet ik niet. Maar er word gesuggereerd dat de kermis van Weert minimaal net zo groot is als die in Tilburg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Wikipedia is Tilburg de grootste kermis van de Benelux. Dat antwoord wordt ook door meerdere mensen gegeven en ik denk dat wikipedia de bron is.

Volgens het Eindhovens Dagblad waren het dit jaar 237 attracties, inclusief kinderzaken en de eettenten.

Ter vergelijking, bij de buren in Best waren het er ongeveer 90 (en deze valt ook al in de categorie grote kermissen). Leiden zou er dit jaar 152 hebben gehad. Ik heb hiervoor even snel de plaatselijke online kranten geraadpleegd.

Qua afmetingen en attracties is Tilburg de grootste en de drukste. Nu is het natuurlijk wel zo dat op de Tilburgse kermis er ook attracties dubbel zijn: meerdere achtbanen, zweefmolens, goktenten en vooral eetkramen. In Best is er van alles traditioneel 1: dus niet alleen 1 achtbaan, maar ook 1 oliebollenkraam. Wij zijn dit jaar zowel in Best als Tilburg geweest en merkten dat dit wel verschil uit maakt voor de kwaliteit. Of Tilburg ook de leukste kermis is valt te bezien.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Kermis in Weert heeft dit jaar 140 attracties (verspreid over 7 terreinen) en is dus net zo groot als Leiden.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Omdat Weert het verspreid is het oppervlakte veel groter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tilburg heeft écht de grootste kermis van de Benelux, ik ben zelf een Tilburgse en ik verbaas me erover dat het je tegen viel. Misschien niet overal geweest, niet goed gekeken, ik snap er echt niks van.
Er staan toch echt 240 attracties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft ook de Tilburgse kermis last van de kredietcrisis, maar normaliter is de kermis in Tilburg bij mijn weten echt de grootste in de BeNeLux