Waarom staat er op een lege CD "80 minuten" terwijl je er maar 79.56 minuten muziek op kwijt kunt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je kunt er wel meer audio op kwijt, dat noemen ze overburn. Het heeft ook met afronding te maken en gegarandeerde afspeeltijd.

Met de overburn optie kun je tot maximaal 83 minuten branden maar niet elke cd speler kan of zal dit halen. Dat is een kwestie van testen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Net zoals een kilobyte 1024 bytes is. Overigens kun je met de functie overburnen vaak nog wel een tandje verder komen dan jou 80 minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overburnen? Wil dat zeggen dat je er dan meer dan 80 minuten muziek op kunt zetten? En ook nog afspeelbaar in cd spelers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste (afspeelbaarheid) is niet gegarandeerd. Vaak wel, niet altijd. Ligt aan je CD-speler. Een computer zal overburnt muziek-CD's wel altijd kunnen afspelen.
Dat noemen we afronden, over 4 honderdste zeuren we niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er ook 3 uur muziek op kwijt hoor. Gewoon even branden als data CD...

En met een kwalitatief goede MP3 heb je het dan al gauw over 170 á 180 nummers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk brandprogramma kent zijn instellingen... 80 minuten-cd´s kunnen altijd tot 82 of zelfs 83 minuten muziek of film kwijt...
Dus check je instellingen... Ik weet niet hoeveel overcapaciteit dat zo´n cd heeft af fabriek...

overburn heet dat dan...