Is het geluid van reclames harder dan dat van de gewone programma's/films?

Of ligt dat aan mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees eens deze bron: http://www.cvdm.nl/content.jsp?objectid=7200#Vraag7

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Het geluid is zodanig bewerkt, (gecomprimeerd) dat er meer energie inzit en dus harder is.
Adverteerders willen dat het je huiskamer inspuit.
RTL heeft een paar jaar geleden beloofd 'daar wat aan te gaan doen', maar dat waren loze beloften.
AWM
14 jaar geleden
Dat schijnt inderdaad vroeger zo geweest te zijn....ik heb ooit een indianenverhaal gehoord dat dat nu verboden is maar dat de reclamemakers nu gebruik maken van geluidsfrequenties die luider overkomen (maar niet luider zijn, om de regels te buigen). Maar ik neem aan dat verschillende zenders andere regels hanteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de indruk dat dat inderdaad zo is... maar ik heb geen Db-meter in huis, dus zeker weten doe ik het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ligt op de computerkamer in de kast op de derde plank...
Ja dat is zo. Daarom zet ik onmiddellijk als de reclame begint het geluid op 'mute'. Is een standaard-reactie geworden.

Dat zal niet hun bedoeling zijn, maar is wel het effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het geluid van commercials is standaard luider dan bijvoorbeeld een film of serie. Dit komt omdat adverteerders dit willen en tv-stations hier vaak aan meewerken. Sommige stations willen hier overigens verandering in brengen.