Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het geluid van reclames harder dan dat van de gewone programma's/films?

Of ligt dat aan mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
825
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees eens deze bron: http://www.cvdm.nl/content.jsp?objectid=7200#Vraag7

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Het geluid is zodanig bewerkt, (gecomprimeerd) dat er meer energie inzit en dus harder is.
Adverteerders willen dat het je huiskamer inspuit.
RTL heeft een paar jaar geleden beloofd 'daar wat aan te gaan doen', maar dat waren loze beloften.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Dat schijnt inderdaad vroeger zo geweest te zijn....ik heb ooit een indianenverhaal gehoord dat dat nu verboden is maar dat de reclamemakers nu gebruik maken van geluidsfrequenties die luider overkomen (maar niet luider zijn, om de regels te buigen). Maar ik neem aan dat verschillende zenders andere regels hanteren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de indruk dat dat inderdaad zo is... maar ik heb geen Db-meter in huis, dus zeker weten doe ik het niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ligt op de computerkamer in de kast op de derde plank...
Ja dat is zo. Daarom zet ik onmiddellijk als de reclame begint het geluid op 'mute'. Is een standaard-reactie geworden.

Dat zal niet hun bedoeling zijn, maar is wel het effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het geluid van commercials is standaard luider dan bijvoorbeeld een film of serie. Dit komt omdat adverteerders dit willen en tv-stations hier vaak aan meewerken. Sommige stations willen hier overigens verandering in brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding