Hoe kan het dat het klokje van mijn oven/magnetron ongeveer twee keer zo langzaam aftelt dan gebruikelijk op het moment van verwarmen?

De temperatuur is in orde maar hij telt langzamer terug en hij piept ook twee keer zo langzaam als het verwarmen klaar is.

Het heeft niet met het opwarmen te maken want de tijdsaanduiding (de gewone klok dus) loopt ook langzamer

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

Misschien zit je oven/magnetron wel in een tijds anomalie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij word zo heet dat de bedrading met stroom geleid waardoor de signalen er langer duren om verzonden te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan het zijn dat er oplaadbare batterij/accu inzit voor het klokje, die verzwakt is? Misschien dat de handleiding daar iets over zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het apparaat is stuk. Laat het repareren of koop een nieuwe...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk neemt de oven bij het opwarmen erg veel stroom. Zodat er maar weinig overblijft voor het klokje, dan gaat die minder snel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het een machnische klok is, is het mechanisme slecht, is het een electronische klok dan is het een kwestie van haperende voeding