In de fabriek worden chemische stoffen in de batterij gestopt. Door een (electrochemische) reactie tussen die stoffen kan die reactie stroom leveren als de batterij belast wordt.
AWM
14 jaar geleden
kijk maar eens naar deze aflevering van Klokhuis over batterijen... dan weet je meteen ALLES...
http://www.tvblik.nl/het-klokhuis/batterij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle stroom die eruit komt, die zit er al in hoor.. Het is niet zo dat het een electronenfabriekje is... Door een chemische reactie loopt er een stroom en die loopt rond in een kring...

Is de batterij zo gemaakt dat het chemische proces omkeerbaar is, dan spreekt men van oplaadbare batterijen...

Maar alle stroom zit er al in en blijft erin, alleen de mogelijkheid dat de stroom loopt is van chemische origine...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou nee, dat is nou wat kort door de bocht. Er zit geen stroom in en die blijft er ook niet in.
Een natuurkundige zou gruwen van je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik chemicus ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
janboerenfluitje niet hoor...