Waarom staat op elke magnetron een tijd?

Handig is het wel, maar dat was helemaal geen functie van een magnetron in eerste instantie. Wie heeft bedacht dat er een tijd op moet staan en waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat magnetrons met een digitaal klokje daar de mogelijkheid toe bieden kan de fabrikant besluiten dit als extra functie toe te voegen.

gewoon omdat het kan dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zodat je de magnetron op een bepaalde tijd automatisch kunt starten. Dit kan handig zijn wanneer je thuis komt het gerecht klaar is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat je kunt zien hoe laat het is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er staat helemaal niet op iedere magnetron een tijd, alleen op magnetronnetjes met een digitaal klokje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet op elke magnetron staat tijd. Je hebt ook veel magnetrons met een draaiknop voor het aantal minuten dat je iets wilt opwarmen, geen tijd dus.