Als ik het apestaartje probeer te typen krijg ik aanhalingstekens. Wat doe ik fout?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je ook problemen met andere tekens? Dan zou het je toetsenbordinstelling kunnen zijn. Als je hem instelt op 'verenigde staten' dan is het probleem wellicht opgelost. Dit kan je wijzigen via 'Configuratiescherm'.

Druk tegelijkertijd op de rechter Ctrl- (bij anderen Enter) en Shift-toets. Dan krijg je de tekens weer normaal.

Je hebt per ongeluk de linker-Alt en de linker-Shift tegelijk ingedrukt. Doe dat nogmaals: houd de linker Alt-toets ingedrukt, en druk dan op de linker Shift-toets. Daarna de Alt-toets loslaten. Toegevoegd na 1 minuut:   Je kunt ook klikken op het (meestal) blauwe vierkantje rechtsonder in je taakbalk. Daar staan twee letters in. Bij jou nu waarschijnlijk NL. Klik op dat vierkantje, en kies voor US. Daarmee zet je je toetsenbord weer goed.

Misschien help de toetsenbordinstelling? Heb je rechtsonder een blauw vierkantje met NL (of VS) er in? Rechts klikken, 'instellingen'. Probeer eens een andere 'taal' voor het toetsenbord, wie weet. Onthoud wel goed hoe het stond voordat je begon te experimenteren, je wilt het niet erger maken.

Ik had dit probleem ook. Als je ctrl-shift-i in drukt dan doet hij het niet meer, je kan het ook weer inschakelen op deze manier.

Heb ik ook af en toe, gewoon computer afsluiten en opnieuw opstarten. Probleem is dan verholpen.

Als het apenstaartje boven de cijfer 2 staat dan moet je toetsenbord op VS-International staan hoogst waarschijnlijk staat deze nu op NL klik even op het pictogram (plaatje toetsenbord) rechts onder op je taakbalk dit gebeurt vaker doordat je email in een andere taal is opgemaakt enz enz even rustig je instellingen na zien verder is er niets aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100